Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTTSD042 | YAŞ GELİŞİMİ VE BASAMAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve psikoloji ilişkisi, temel kavramlar, eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri ile öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen süreçler çerçevesinde gelişim alanlarını ve süreçlerini (fiziksel bilişsel, duygusal, kişilik, ahlaki gelişim) kuram kavram ve yaklaşımları sınıf ortamına yansıyan yönleri ile bilme, kavrama, uygulama konusunda bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Doç. Dr. Berkan BOZDAĞ
1 | Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları açıklar |
2 | Fiziksel, bilişsel, duyuşsal, ahlaki ve kişilik gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir |
3 | Farklı yaştaki bireylerin gelişim alanlarına göre (bilişsel, kişilik, ahlaki, fiziksel) özelliklerini karşılaştırır. |
4 | Öğrenmeye ilişkin kuram ve süreçleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve farklı kuramlar açısından tartışır. |
5 | Sağlıklı gelişim için öğretmenin öğrencilere karşı üstlenmesi gereken sorumlulukları açıklar |
6 | gelişim öğrenmenin bakış açısı ve yaklaşımlarını, alanıyla bütünleştirir |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Psikoloji | ||
2 | Gelişimle İlgili Temel Kavramlar | ||
3 | Fiziksel Gelişim | ||
4 | Bilişsel Gelişim -I | ||
5 | Bilişsel Gelişim -II | ||
6 | Kişilik Gelişimi | ||
7 | Ahlak Gelişim | ||
8 | Genel Tekrar | ||
9 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | ||
10 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | ||
11 | Bağlaşımcılık kuramı (Araçsal Koşullanma) | ||
12 | Edimsel (Operant) Koşullanma | ||
13 | Sosyal Bilişsel Öğrenme | ||
14 | Gestalt Kuramı | ||
15 | Bilgiyi İşleme Kuramı |
1- Terzi, Şerife Işık (2019/7. baskı-2020/8. baskı). Eğitim Psikolojisi, PegemA Kitabevi 2- Senemoğlu, Nuray (2013) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya(23. Baskı), Yargı Yayınevi 3- Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayınları 4- Santrock, J. W. (2014). Ergenlik (4. Baskı). (Çev. Edt. Diğdem Müge Siyez). Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Alan Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |