Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTTSD023 | SPOR KÜLTÜR VE FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Felsefenin temel kavramlarının sporla ilişkisi, felsefenin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışının incelenmesi.
1 | Felsefenin ne olduğunu ve günümüzde felsefenin ne işe yaradığını anlar. |
2 | Spordaki ahlak kavramını anlar ve sporda olması gereken ahlak hakkında yorum yapar. |
3 | Spordaki estetik kavramını anlar ve spordaki olması gereken estetik hakkında yorum yapar. |
4 | Sporun sosyal işlevini anlar. |
5 | Spor olaylarına felsefi boyutuyla bakar ve yorum yapar. |
Birinci Öğretim
-
-
Felsefenin temel kavramları, ana başlıkları, felsefenin tarihsel gelişimi, felsefenin sporla ilişkisi, insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi, felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi, spor ve estetik, spor ve etik, sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü, spor kültür ve uygarlık, olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller, sporda amatörlük ve profesyonellik incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Spor Felsefesinin Temel Kavramları. | ||
2 | Felsefe Kavramı ve Konusu. | ||
3 | Felsefe Açısından Beden ve Spor. | ||
4 | Olimpiyat, Spor ve Estetik. | ||
5 | Etik Değer ve Etik Değerler. | ||
6 | Spor da Etik Değerler ve Sportif Erdem. | ||
7 | Sportmenlik ve Tarafsızlık. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sporda Etik Dışı Davranışlar. | ||
10 | Spor, Kültür ve Uygarlık. | ||
11 | Sporda Ritüeller ve Semboller. | ||
12 | Olimpizm Düşüncesi ve Olimpik Hareketin Karşılaştığı Sorunlar. | ||
13 | Amatörlük ve Profesyonellik. | ||
14 | Örnek Sporcu Şahsiyetler. | ||
15 | Final Sınavı |
"Kretchmar, R.S., Pratical Philosophy of Sport and Physical Activity, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 2005. Morgan, W.J., Meier, K.U., Philosophic Inquiry in Sport, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 1995.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |