| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ANTSBS033 | RİTİM EĞİTİMİ VE DANS | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Müzik ritmini kavrayabilme ve bu ritme karşı hareket edebilme.
| 1 | Tarihte ritim ve dansın gelişimini sorgular. |
| 2 | Dans öğretiminde nota bilgisi, ölçüler ve sözlü ritim bilgisinin değerini irdeler. |
| 3 | Hareket kavramlarını ritim ve dans programları içerisinde kullanır. |
| 4 | Hareket becerilerini istenilen nitelik ve yeterlilikte yapar. |
| 5 | Müziğin türüne göre hareket becerilerini dans kompozisyonları hazırlayabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Ritim ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme, ritim, melodi ve müzik seçimi, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, kompozisyonlar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması. Çeşitli adım formlarının çalışılması. | |||
| 2 | Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması. | |||
| 3 | Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması. | |||
| 4 | Dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi. | |||
| 5 | Galop, hoplama, tay hareketlerinin yer kat ederek çalışılması. Hamleler, esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması. | |||
| 6 | Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi. | |||
| 7 | Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması. Çeşitli başlangıç pozları. | |||
| 8 | Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer kat etme çalışmaları. Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama. | |||
| 9 | Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer kat etme çalışmaları. Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama. | |||
| 10 | Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları. Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi. | |||
| 11 | Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması. | |||
| 12 | Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması. | |||
| 13 | Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması. | |||
| 14 | Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması. |
Nevzat Özkan- Ritim Eğitimi ve Modern Dans - Nobel Akademi Yayıncılık
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama Sınavı | 14 | 2 | 28 |
| Gözlem | 8 | 3 | 24 |
| Gösterme | 8 | 3 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 124 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
| ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
| ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
| ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |