| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| UAE203 | TENİS-IV | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Tenis genel prensiblerini, teorik bilgileri ve uygulamaya yönelik bigileri aktarabilmek, bireye özgü teknik ve taktik antrenmanları yaptırabilme, antrenörlük seviyesinde top besleme, antrenman yaptırma ve grup çalışmalarını organize edebilirler.
Dr. Öğr. Üyesi Arda ÖZÇELİK
| 1 | Tenis oyun kurallarını öğretir. |
| 2 | tenis temel teknikleri öğretir. |
| 3 | Temel antrenman alıştırmalarını öğretir, uygulatır ve geri dönüt verir. |
| 4 | tenis öğretim yöntemlerini öğrenir ve uygulayabilir |
| 5 | tenisin fiziksel ve psikolojik yönlerinin gelişimini öğrenir |
Birinci Öğretim
Tenis-III
yok
Tenis öğrenme ve öğretme metodolojisi, tenis biyomekaniği, ileri seviye vuruş teknikleri, oyuncu için fiziksel kondisyon.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | oyun kuralları ve saha ölçüleri | Teorik ders. İlk kez tenis dersi alan öğrencilerin birim antrenman planlaması ile teorik ve pratik bilgilerin aktarılması için hazırlık. | anlatım | yok |
| 2 | Tenise giriş. Önceki hafta teorik olarak hazırlanılan dersin uygulamalı olarak amatör seviye grubuna öğretilmesi. Raket tutuşu, hazır pozisyon, top ve raket kontrolü. | uygulama. | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 3 | forehand vuruş tekniğinin öğretilmesi hakkında önemli noktalar. | forehand vuruş tekniğinin sahada uygulamasının yapılması | uygulama-kort içi | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 4 | backhand vuruş tekniği | backhand vuruş tekniğinin sahada uygulamasının yapılması | uygulama-kort içi | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 5 | vole vuruş teknikleri | vole vuruş tekniklerinin sahada uygulamasının yapılması | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 6 | smaç vuruş tekniği | smaç vuruş tekniğinin sahada uygulanması | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 7 | servis teknikleri | servis vuruşlarının sahada uygulamasının yapılması | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 8 | servis teknikleri | servis vuruşlarının sahada uygulamasının yapılması | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 9 | servis teknikleri | servis vuruşlarının sahada uygulamasının yapılması | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 10 | tenis antrenman planlaması | uygulama +teorik | Bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 11 | Oyunlaştırma ile tenis öğretimi | kort içi uygulama | Bütünleşik-oyunlaştırma | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 12 | çocuklarda tenis öğretimi | uygulama +teorik | hibrit- bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 13 | teniste adımlama | uygulama +teorik | bütünleşik | Konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
| 14 | genel tekrar | uygulama +teorik | bütünleşik | Eksik olan konu hakkında önceden araştırma yapılması. |
ileri seviye antrenörün el kitabı, by miguel crespo and dave miley, haziran 2009 , ANKARA
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 3 | 3 | 9 |
| Uygulama Sınavı | 2 | 2 | 4 |
| Gösterme | 12 | 3 | 36 |
| Bireysel Çalışma | 12 | 6 | 72 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |