Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTH706 | ÇİMENTO ENDÜSTRİSİNDE EMİSYON DÜŞÜRME TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Çimento üretiminde emisyon düşürücü çalışmalar.
1 | Çimento ile ilgili terim ve tarifleri öğrenir. |
2 | Hammadde, klinker ve çimento üretim aşamalarını bilir. |
3 | Çimento kalite ve proses kontrol aşamalarını öğrenir. |
4 | Sektördeki bakım, otomasyon, dijitalizasyon, yatırım ve inovasyon çalışmalarını öğrenir. |
5 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve yasal zorunluluklarla ilgili bilgi sahibi olur. |
6 | Çimento üretimindeki emisyon kaynaklarını bilir. |
7 | Emisyon regülasyonu, global kararlar ve yol haritasını öğrenir. |
8 | Çimento fabrikası görerek teorik bilgiler ile uygulamaları kıyaslar. |
9 | Emisyon düşürücü yeni nesil çimentolar hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Ön Koşulu Yoktur.
-
Bu derste çimento üretiminin hammadde, klinker ve öğütme aşamalarının anlatılması, destek birimlerin faaliyetlerinin tanıtılması, çevre, İSG ve ürün güvenliği konularına değinilmesi, ürün ve sistem standartlarının anlatılması, CO2 emisyonlarının nedenleri ve sonuçları ayrıca emisyon düşürme çalışmalarının anlatılması, yeni nesil çimentolar hakkında bilgi verilmesidir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | SANKO Holding ve Çimko Çimentonun tanıtımı, çimento teknolojilerine giriş, çimentonun dünyadaki yeri ve emisyon payı, emisyon trendleri ve gelecek vergiler | Sözlü Anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
2 | Terimler ve tarifler (çimento, farin, klinker, beton, emisyon vb.) | Sözlü Anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
3 | Çimento kullanılan ocaklar & hammaddeler ve klinker üretim prosesi (kırma, öğütme, pişirme, vb.) | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
4 | Hammadde ve klinker kalite kontrolü | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
5 | Çimento öğütme ve paketleme prosesi | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
6 | Çimentonun kalite kontrolü ve performans deneyleri | Uygulama, deney, sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
7 | Bakım, otomasyon, dijitalizasyon, inovasyon ve yatırım süreçleri | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
8 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre ve yasal zorunluluklar | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
9 | Çimko Çimento fabrikasına teknik ziyaret | Teknik gezi, sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
10 | Çimentoda proses kontrol ve iyileştirme süreçleri | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
11 | Çimento Endüstrisinde Sürdürülebilirlik | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
12 | Çimento üretimindeki emisyon kaynakları, yasal zorunluluklar ve global olarak alınmış kararlar | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
13 | Yeni nesil çimentolar ile emisyon düşürücü etkileri, CO2 düşürücü uygulamalar | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
14 | Çimento sektörünün geleceği, emisyon düşürmek için hazırlanmış yol haritası | Sözlü anlatım, tartışma | Okuma, araştırma |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 | 4 |