GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİMMB019 FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Mevcut bir yapı veya tasarıma konu olacak bir yapıya ait doğal çevre verilerinin değerlendirilmesi için fiziksel çevre sorunlarının ekolojik dengeler dikkate alınarak; mekanik etkiler, ısıtma-soğutma-iklimlendirme-havalndırma yükleri, topoğrafya ve biçim ilişkisi çısından değerlendirilmesi, yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji etkin yapılar hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Çiğdem Belgin DİKMEN


1 Yapılarda fiziksel çevre kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.
2 Yapılarda fiziksel çevre kontrolüne yönelik yöntem ve araçları öğrenir ve sorgular.
3 Yapı biçim ve yönlenmesinin binanın ısıtma, soğutma yükleri ile ilişkisini sorgular.
4 Enerji verimliliği ve enerji etkin yapılar hakkında bilgi sahibi olur.
5 Yapılarda yenilenebilir enerji kaynaklarının ve çevre dostu yapı malzemelerinin kullanımına yönelik bilgi sahibi olur, analiz eder ve sorgular.

Birinci Öğretim


-


-


Doğal çevre verilerinin yapılı çevre oluşturmadaki rolü ve önemi, yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji etkinlik, enerji kimlik belgeleri, çevre dostu yapı malzemeleri, sürdürülebilir ve enerji etkin binalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtımı ve fiziksel çevre verilerinin sorgulanması Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
2 Dersin içeriğinin tanıtımı ve fiziksel çevre verilerinin sorgulanması Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
3 Fiziksel çevre verileri, Topografya kullanımı Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
4 Fiziksel çevre verileri, iklim, hakim rüzgar ve yönlenme, Pasif sistemler Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
5 Fiziksel çevre verileri, iklim, hakim rüzgar ve yönlenme, Aktif sistemler Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
6 Mimarlıkta fiziksel çevre kontrolü, fiziksel çevre verileri biçim ilişkisi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
7 Fiziksel çevre verileri ve konfor koşullarının tartışılması, yaşanabilir sağlıklı çevre tasarımı Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
8 Yenilenebilir enerji kaynaklarının tartışılması Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
9 Yenilenebilir enerji kaynaklarının tartışılması, enerji etkin yapı tasarımı Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
10 Yenilenebilir enerji kaynaklarının ve çevre dostu yapı malzemelerinin tartışılması, Enerji etkin yapı tasarımı Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
11 Öğrenci sunumları ve tartışma Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
12 Öğrenci sunumları ve tartışma Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
13 Öğrenci sunumları ve tartışma Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -
14 Öğrenci sunumları ve tartışma Sözlü anlatım, sunum ve tartışma -

1. Blowers, A., (1997), Environmental Planning for Sustainable Development in Blowers, A. and Evans, B., (eds.), Town Planning Into the 21st Century, Routledge, 33-54, London 2. Reboratti, C., (1999), Territory, Scale and Sustainable Development, in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 207-222, London 3. Sachs, W., (1997), Sustainable Development, in Redclift, M. and Woodgate, G. (eds.), The International Handbook of Environmental Sociology, Edward Elgar Publications, 71- 80, United Kingdom. 4. Becker, E., Jahn, T., Stiess, I, (1999), Exploring Uncommon Ground: Sustainability and the Social Sciences, in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 4-14, London 5. Hatfield Dodds, S., (2000), Pathways and Paradigms for Sustaining Human Communities in Lawrence, R., (ed.), Sustaining Human Settlements, A Challenge for the New Millennium, Urban International Pres, 30-43, Great Britain 6. Paehlke, R., (1999), Towards Defining, Measuring and Achieving Sustainability: Tools and Strategies for Environmental Valuation in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 243-263, London 7. Sachs, I., (1999), Social Sustainability and Whole Development: Exploring the Dimensions of Sustainable Development, in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 25-28, London 8. Ciravoğlu, A. (2010), Kentte, Yaşamda, Mimaride Ekolojik Perspektifler, TMMOB 9. Sev, A., (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, Seçkin yayınevi, İstanbul 10. Yeang, K. (2012), Ekolojik Tasarım Rehberi, Çev. Eryıldız, D. &Eryıldız S. YEM Yayınevi, Istanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek