| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MİMMB019 | FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Mevcut bir yapı veya tasarıma konu olacak bir yapıya ait doğal çevre verilerinin değerlendirilmesi için fiziksel çevre sorunlarının ekolojik dengeler dikkate alınarak; mekanik etkiler, ısıtma-soğutma-iklimlendirme-havalndırma yükleri, topoğrafya ve biçim ilişkisi çısından değerlendirilmesi, yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji etkin yapılar hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Çiğdem Belgin DİKMEN
| 1 | Yapılarda fiziksel çevre kontrolü hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Yapılarda fiziksel çevre kontrolüne yönelik yöntem ve araçları öğrenir ve sorgular. |
| 3 | Yapı biçim ve yönlenmesinin binanın ısıtma, soğutma yükleri ile ilişkisini sorgular. |
| 4 | Enerji verimliliği ve enerji etkin yapılar hakkında bilgi sahibi olur. |
| 5 | Yapılarda yenilenebilir enerji kaynaklarının ve çevre dostu yapı malzemelerinin kullanımına yönelik bilgi sahibi olur, analiz eder ve sorgular. |
Birinci Öğretim
-
-
Doğal çevre verilerinin yapılı çevre oluşturmadaki rolü ve önemi, yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji etkinlik, enerji kimlik belgeleri, çevre dostu yapı malzemeleri, sürdürülebilir ve enerji etkin binalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin tanıtımı ve fiziksel çevre verilerinin sorgulanması | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 2 | Dersin içeriğinin tanıtımı ve fiziksel çevre verilerinin sorgulanması | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 3 | Fiziksel çevre verileri, Topografya kullanımı | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 4 | Fiziksel çevre verileri, iklim, hakim rüzgar ve yönlenme, Pasif sistemler | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 5 | Fiziksel çevre verileri, iklim, hakim rüzgar ve yönlenme, Aktif sistemler | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 6 | Mimarlıkta fiziksel çevre kontrolü, fiziksel çevre verileri biçim ilişkisi | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 7 | Fiziksel çevre verileri ve konfor koşullarının tartışılması, yaşanabilir sağlıklı çevre tasarımı | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 8 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının tartışılması | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 9 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının tartışılması, enerji etkin yapı tasarımı | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 10 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının ve çevre dostu yapı malzemelerinin tartışılması, Enerji etkin yapı tasarımı | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 11 | Öğrenci sunumları ve tartışma | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 12 | Öğrenci sunumları ve tartışma | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 13 | Öğrenci sunumları ve tartışma | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
| 14 | Öğrenci sunumları ve tartışma | Sözlü anlatım, sunum ve tartışma | - |
1. Blowers, A., (1997), Environmental Planning for Sustainable Development in Blowers, A. and Evans, B., (eds.), Town Planning Into the 21st Century, Routledge, 33-54, London 2. Reboratti, C., (1999), Territory, Scale and Sustainable Development, in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 207-222, London 3. Sachs, W., (1997), Sustainable Development, in Redclift, M. and Woodgate, G. (eds.), The International Handbook of Environmental Sociology, Edward Elgar Publications, 71- 80, United Kingdom. 4. Becker, E., Jahn, T., Stiess, I, (1999), Exploring Uncommon Ground: Sustainability and the Social Sciences, in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 4-14, London 5. Hatfield Dodds, S., (2000), Pathways and Paradigms for Sustaining Human Communities in Lawrence, R., (ed.), Sustaining Human Settlements, A Challenge for the New Millennium, Urban International Pres, 30-43, Great Britain 6. Paehlke, R., (1999), Towards Defining, Measuring and Achieving Sustainability: Tools and Strategies for Environmental Valuation in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 243-263, London 7. Sachs, I., (1999), Social Sustainability and Whole Development: Exploring the Dimensions of Sustainable Development, in Becker, E., Jahn, T.,(eds), Sustainability and the Social Sciences, Zed Books, 25-28, London 8. Ciravoğlu, A. (2010), Kentte, Yaşamda, Mimaride Ekolojik Perspektifler, TMMOB 9. Sev, A., (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, Seçkin yayınevi, İstanbul 10. Yeang, K. (2012), Ekolojik Tasarım Rehberi, Çev. Eryıldız, D. &Eryıldız S. YEM Yayınevi, Istanbul
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 76 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |