GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSL-103 Küresel İklim Değişikliği Farkındalığı Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Lisans


Türkçe


İklim değişikliğinin nedenlerinin ve sonuçlarının ve olumsuz etkilere karşı alınacak önlemlerin afet yönetimi çerçevesinde öğretilmesini sağlamaktır. Bireylere kazandırılan iklim değişikliği farkındalığının gelecekte meydana gelecek olumsuz durumların azaltılacağı konusunda öğretici bilgiler vermektir.


Öğr. Gör. Meryem Akbulut


1 Öğrenciler iklim değişikliği ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 İklim değişikliğine karşı yürütülebilecek önlem, adaptasyon ve uyum faaliyetlerinin öğrenilmesi
3 İklim değişikliğine karşı yürütülebilecek önlem, adaptasyon ve uyum faaliyetlerinin öğrenilmesi
4 İklim değişikliği ve afetler arasındaki ilişkiyi kavraması
5 İklim değişikliği ile ilgili çalışan kuruluşlar ve mevzuatlar hakkında bilgi edinilmesi

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Küresel İklim Değişikliğinin neden olacağı sorunlar ve alınacak önlemlere ilişkin farkındalık kazandırılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 iklim tanımı, iklim değişkenliği ve değişikliği kavramları, iklim sisteminin bileşenleri
2 İklim Değişikliğinin Doğal ve Antropojenik Nedenleri
3 Sera etkisi ve Sera gazlarının iklim değişikliğindeki rolü
4 İklim değişikliğinin geçmişten günümüze seyri ve Dünyadaki güncel durum
5 İklim değişikliği modelleri, Küresel Ölçekte ve Türkiye Özelinde İklim Değişilikliği Projeksiyonlarına göre ortaya çıkan tahminler
6 İklim değişikliğinin etkileri(deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları, biyoçeşitlilik)
7 İklim değişikliğinin sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm)
8 İklim değişikliğinin politik boyutu
9 İklim değişikliğinin afetsellik boyutu
10 İklim değişikliğinin neden olacağı afet türleri ve etkileri
11 İklim değişikliği ile mücadele yöntemleri
12 Afet yönetimi çerçevesinde iklim değişikliği ile mücadele nasıl olmalıdır.
13 Afet yönetimi çerçevesinde İklim değişikliğine adaptasyon nasıl olmalıdır.
14 Küresel iklim değişikliği farkındalığına yönelik yapılması gereken eğitim çalışmaları

Ders Notları Açık Öğretim Kaynakları Bilimsel Makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 2 2 3
ÖÇ 2 2 2 3
ÖÇ 3 2 2 3
ÖÇ 4 2 2 2
ÖÇ 5 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek