Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMMB002 | MİMARİ TASARLAMA SÜRECİNDE ÇEVRE ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Mimarlık öğrencisinin tasarım sürecinde insan, kültür ve doğaya karşı duyarlılığını arttırmak, bu verilerden hareketle tasarım kaygıları ortaya koymak ve bu kaygıların örgütlenme ilkeleriyle nasıl denetlenebileceğini göstermek.
bölüm öğretim üyeleri
1 | Mimari tasarımları ve çevreyi çok yönlü analiz edebilir |
2 | Çevre ve çevre ile ilgili kavramları öğrenir ve sınıflandırır. |
3 | Mimari tasarımı etkileyen etmenleri öğrenir. |
4 | Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimari kavramlarını anlar ve tasarımına yansıtır. |
5 | Mimari tasarlamada çevreyi iyi analiz eder. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Doğal ve yapay çevrenin analizi. Arazinin iklim koşulları, topografyası, araziye ulaşımın sağlandığı yolları, trafik yoğunluğunu, arazinin yakınında bulunan kat sayısını, yapı yoğunluğunu, etraftaki yapıların birbiriyle olan uyumunu, strüktürünü ve bu çevrede yaşayan insanların kültür ve düşüncelerinin analiz edilmesi ve verilerin değerlendirilip bir araya getirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Çevre kavramı ve çevre ile ilgili kavramlar | ||
2 | Çevre kavramı ve çevre ile ilgili kavramlar | ||
3 | Mimari tasarımı etkileyen etmenler: doğal ve yapılı çevre, kültür, toplum, tarih, ekonomi, politika, sanat ve estetik | ||
4 | Doğal çevre-mimarlık ve çevre analizi | ||
5 | Yapılı çevre-mimarlık ve çevre analizi | ||
6 | Kentsel çevre- mimarlık ilişkisi ve çevre analizi | ||
7 | Tarihsel çevre kavramı, tarihsel çevre tipleri | ||
8 | Tarihsel çevre kavramı, tarihsel çevre tipleri | ||
9 | Tarihsel çevre kavramı, tarihsel çevre tipleri | ||
10 | Sürdürülebilirlik ile ilgili kavramlar, sürdürülebilir mimari örnekleri | ||
11 | Mimari tasarım ve çevre analizi ile ilgili örnekler | ||
12 | Öğrenci sunumları | ||
13 | Öğrenci sunumları | ||
14 | Öğrenci sunumları |
1.Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F., (1994), Ekoloji ve Çevre Bilimleri 2. Keleş, R. ve Hamamcı, C., (1995), Çevre Bilim 3.Sev, A., (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları 4.Beyhan, F., (2020), Çevresele Öğretiler ve Sürdürülebilir Mimarlık 5. Ercoşkun, Ö. Y., (2018), Sürdürülebilir Kentsel Planlama ve Tasarım: Dünya Örnekleri, Gazi Kitabev
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 |