GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MİM103 TEMEL TASARIM Ders 1 1 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrenciye problem tanımlama, analiz etme ve çözüm üretme, soyut düşünme ve tasarım becerisini kazandırılması, bilgiye ulaşma ve bilgi üretme ve tasarım becerisini geliştirmek


Bölüm Öğretim Elemanları


1 Tasarım Kavramını bilir.
2 Tasarım Kavramları ile Kompozisyon hazırlar.
3 Soyut ve somut kavramları iki veya üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürebilme becerisi kazanır
4 İki ve Üç Boyutlu Kompozisyonlar hazırlar.
5 Tasarım kavramını mekansal bağlamda yorumlayabilme becerisi kazanır

Birinci Öğretim


Yok


yok


Temel tasarım elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi edinerek yapılacak stüdyo çalışmaları ve ödevlerle tasarım becerisi kazandırmak.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, konular, mimarlık eğitimi içinde temel tasarımın önemi, tasarım üzerine kuramsal söyleşi - Sözlü ve görsel sunum -
2 Temel tasarım elemanları; Nokta, çizgi, düzlem, yön. Nokta ve çizgisel elemanlardan iki boyutlu kompozisyon üretme Sözlü ve görsel sunum-kritik -
3 Temel tasarım elemanları;Ölçü, biçim, oran, aralık. Nokta ve çizgisel elemanlardan ölçülü ve oranlı iki boyutlu kompozisyon ve biçim üretme Sözlü ve görsel sunum-kritik -
4 Temel tasarım elemanları: Işık, Gölge, Doku, Hareket. Kolaj Çalışması Sözlü ve görsel sunum-kritik -
5 Hacim, biçim, ölçek, oran, ritm, doku. İki boyuttan üç boyuta geçiş uygulamaları: Çizgisel elemanlardan hacim oluşturma Sözlü ve görsel sunum-kritik -
6 Değer-renk konusunun işlenmesi; sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri. Konu ile ilgili Uygulama Sözlü ve görsel sunum-kritik -
7 Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları. Konu ile ilgili Uygulama Sözlü ve görsel sunum-kritik -
8 Kompozisyonda belirlilik sağlama simetri -asimetri- denge yoluyla konu uygulaması Sözlü ve görsel sunum-kritik -
9 Kompozisyonda belirlilik sağlama simetri -asimetri- denge yoluyla konu uygulaması Sözlü ve görsel sunum-kritik -
10 Gestald İlkeleriyle algı psikolojisi: Yakınlık, benzerlik, şekil-zemin ilişkileri, görsel yanılsama. Tasarım ilkeleri; Tekrar,modül kavramına ilişkin kuramsal altyapı, armoni, kontrast konularının incelenmesi. Teorik anlatılan konu ile ilgili uygulama Sözlü ve görsel sunum-kritik -
11 Derinlik anlatımları; örtme, saydamlık, çizgisellik. Temel tasarım elemanları ve prensipleri aracılığıyla içi boş bir küpte kompozisyon oluşturma Sözlü ve görsel sunum-kritik -
12 Gestald İlkeleriyle algı psikolojisi. Koram, birilik, denge, egemenlik konularının işlenmesi Konu ile ilgili Uygulama Sözlü ve görsel sunum-kritik -
13 Mekân, form, geometri, strüktür. Üç boyutlu form ve strüktür yaratma uygulamaları. Sözlü ve görsel sunum-kritik -
14 Düzlem, örüntü, modülasyon konuları Konu ile ilgili uygulama Sözlü ve görsel sunum-kritik -

1. Güngör, H., Görsel Tasarım ve Mimarlık İçin Temel Tasar, 2. Civcir, E.,Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri 3. Aytekin, B. A., Temel Tasarım Kavramlarını Disiplinlerarası Okumak 4. Gürer, L. ve Gürer, G., Temel Tasarım 5. Tamer, N. G., Gürer, N., Kızıltaş, A. C. Bayraktar, N., Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Uygulama/Pratik 6 30
Ev Ödevi 6 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 6 3 18
Gösterme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Ev Ödevi 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 1 5 4 1 3 4 4 3 2 2 3 1 4 1 3 4 1 3 1
ÖÇ 2 5 1 4 3 1 3 4 4 3 2 1 4 1 4 1 2 4 1 2 1
ÖÇ 3 3 1 4 4 1 3 4 4 3 2 1 4 1 4 1 2 4 1 2 1
ÖÇ 4 3 1 5 3 1 3 4 4 3 2 1 3 1 4 1 2 4 1 2 1
ÖÇ 5 5 1 3 5 1 5 5 4 3 2 1 4 1 4 1 2 5 1 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek