Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİM103 | TEMEL TASARIM | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye problem tanımlama, analiz etme ve çözüm üretme, soyut düşünme ve tasarım becerisini kazandırılması, bilgiye ulaşma ve bilgi üretme ve tasarım becerisini geliştirmek
Prof. Dr. Çiğdem Belgin DİKMEN
1 | Tasarım Kavramını Anlayabilir |
2 | Tasarım Kavramları ile Kompozisyon hazırlayabilir. |
3 | İki ve Üç Boyutlu Kompozisyonlar hazırlayabilir. |
4 | Soyut ve somut kavramları iki veya üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürebilme becerisi kazanır |
5 | -Tasarım kavramını mekansal bağlamda yorumlayabilme becerisi kazanır |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Temel tasarım elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi edinerek yapılacak stüdyo çalışmaları ve ödevlerle tasarım becerisi kazandırmak.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Temel tasarım elemanları; Nokta, çizgi, düzlem, yön. | Nokta ve çizgisel elemanlardan iki boyutlu kompozisyon üretme | ||
2 | Dersin tanıtımı, konular, mimarlık eğitimi içinde temel tasarımın önemi, tasarım üzerine kuramsal söyleşi | |||
3 | Temel tasarım elemanları;Ölçü, biçim, oran, aralık. | Nokta ve çizgisel elemanlardan ölçülü ve oranlı iki boyutlu kompozisyon ve biçim üretme | ||
4 | Temel tasarım elemanları: Işık, Gölge, Doku, Hareket. | Kolaj Çalışması | ||
5 | Hacim, biçim, ölçek, oran, ritm, doku. | İki boyuttan üç boyuta geçiş uygulamaları: Çizgisel elemanlardan hacim oluşturma | ||
6 | Değer-renk konusunun işlenmesi; sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri. | Konu ile ilgili Uygulama | ||
7 | Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları. | Konu ile ilgili Uygulama | ||
8 | Vize sınavı | |||
9 | Kompozisyonda belirlilik sağlama | simetri -asimetri- denge yoluyla konu uygulaması | ||
10 | Gestald İlkeleriyle algı psikolojisi: Yakınlık, benzerlik, şekil-zemin ilişkileri, görsel yanılsama. Tasarım ilkeleri; Tekrar,modül kavramına ilişkin kuramsal altyapı, armoni, kontrast konularının incelenmesi. | Teorik anlatılan konu ile ilgili uygulama | ||
11 | Derinlik anlatımları; örtme, saydamlık, çizgisellik. | Temel tasarım elemanları ve prensipleri aracılığıyla içi boş bir küpte kompozisyon oluşturma | ||
12 | Gestald İlkeleriyle algı psikolojisi. Koram, birilik, denge, egemenlik konularının işlenmesi | Konu ile ilgili Uygulama | ||
13 | Mekân, form, geometri, strüktür. | Üç boyutlu form ve strüktür yaratma uygulamaları. | ||
14 | Düzlem, örüntü, modülasyon konuları | Konu ile ilgili uygulama |
1. Güngör, H., Görsel Tasarım ve Mimarlık İçin Temel Tasar, 2. Civcir, E.,Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri 3. Aytekin, B. A., Temel Tasarım Kavramlarını Disiplinlerarası Okumak 4. Gürer, L. ve Gürer, G., Temel Tasarım 5. Tamer, N. G., Gürer, N., Kızıltaş, A. C. Bayraktar, N., Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 12 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 12 | 5 | 60 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |