Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VTH722 | EGZOTİK HAYVAN HASTALIKLARI VE TEDAVİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Son yıllarda veterinerlere egzotik hayvanların bakım, beslenme ve hastalıkları ile ilgili sorular sıkça sorulmaktadır. Dersin amacı veteriner hekimlere egzotik hayvan hastalıklarının semptomu, tanısı, klinik problemlerine genel yaklaşım hakkında bilgi vermektir.
Doç. Dr. Akın Kırbaş Dr. Öğr. Üyesi Güvenç Gökalp
1 | Veteriner hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir |
2 | Yeterli bilgi birikimi ve deneyimle çözüm üretebilir, uygun sağaltım yöntemlerini bilir ve uygulayabilir. |
3 | Sağlık alanındaki uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. |
4 | Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir. |
5 | Hayvan yetiştirme ve besleme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır. |
6 | Veteriner hekimliği alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır. |
7 | Hayvanlarda olması muhtemel hastalıklarla ilgili klinik bulguları değerlendirir ve gerektiğinde tanı materyallerini (marazi maddeler, şüpheli vektör parazit, vb) alarak yetkili laboratuvarlara gönderir. |
8 | Yetki ve sorumluluklarının farkında olarak hekimlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde icra etme bilincine sahip olur ve bu değerleri gerektiğinde savunur. |
9 | Çevre sağlığı kurallarının bilincindedir ve doğayı korumaya yönelik uygulamalar yapar. |
10 | Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir. |
11 | Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir |
12 | Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir, |
13 | Uzmanlık alanı dışındaki problemlerde diğer uzmanlar ile iş birliği içinde, ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur. |
14 | Bilimsel bilgiye ulaşma ve pratikte kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
15 | Mesleki paydaşlarla iletişim içindedir ve bölgesel ve /veya ulusal düzeydeki ortak sorunlara çözüm üretme çabasındadır. |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır.
Yok
Egzotik hayvanlara ait hastalıkları ve tedavi stratejilerini içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders dönemi sonunda dersin öğrenciye kazandıracağı bilgi beceri ve kazanımların vurgulanması. Ders kaynaklarının ve derse ilişkin uygulama ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Kliniklerde ve klinik laboratuvarında çalışma prensipleri, uyulması gereken biyogüvenlik kurallarının belirtilmesi. Kliniklerde ve klinik laboratuvarında olası biyolojik ve kimyasal tehlikeler ve önlemler konusunda bilgi aktarımı. Laboratuvara gönderilecek örneklerin alımı ve naklinde dikkat edilmesi gereken hususların ve biyogüvenlik kurallarının anlatılması. Derslerde not tutulması ve ders takibinin öneminin vurgulanması. | ||
2 | Kafes Kuşlarının muayenesi, Hasta Kuşlarda klinik bulgular, genel bulgular, sindirim sisteminin klinik bulguları | ||
3 | Solunum Sistemi klinik bulguları, üriner sistemin klinik bulguları, gözle ilgili bulgular | ||
4 | Sinir Sisteminin klinik bulguları, kas-iskelet sistemi ile ilgi bulgular, deri ve tüylerle ilgili bulgular | ||
5 | Kafes kuşlarının bakteriyel, viral, mantar ve paraziter hastalıkları | ||
6 | Kafes kuşlarının metabolik hastalıkları, böbrek hastalıkları, karaciğer hastalıkları, endokrin hastalıkları, vitamin ve mineral yetersizliğine bağlı hastalıklar | ||
7 | Seminerler ve ödev sunumları ve kendi kendine öğrenme, sunma çalışmaları (SSL) | ||
8 | Reptillerde klinik muayene, beslenme bozukluğuna bağlı hastalıklar, bakteriyel hastalıklar | ||
9 | Reptillerde mantar hastalıkları, paraziter hastalıklar, metabolik hastalıklar, kaplumbağalarda kabuk hastalıkları | ||
10 | Tavşanlara yaklaşım, klinik muayene, sindirim sistemi hastalıkları | ||
11 | Tavşanlarda solunum, kardiyovasküler ve ürogenital sistem hastalıkları | ||
12 | Sinir sistemi hastalıkları, deri hastalıkları, göz hastalıkları, sistemik hastalıklar | ||
13 | Tavşanların bakteriyeli viral ve mantar hastalıkları | ||
14 | Tavşanların paraziter ve zoonotik hastalıkları. Tavşanlarda ilaç uygulamaları, egzotik hayvanlarda koruyu hekimlik uygulamaları |
Kurtdede, A. 2001. Reptil Hastalıkları. Banşcan Ofset, Ankara. Kurtdede, A. 2001. Tavşan Hastalıkları. Barışcan Ofset, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 4 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 6 | 18 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 10 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 |
ÖÇ 11 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 12 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 13 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 14 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |