GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
VTH713 İNSAN HAYVAN ETKİLEŞİMİ VE HAYVAN DESTEKLİ TERAPİLER Seçmeli Ders Grubu 3 5 2,00

Lisans


Türkçe


Geçmişten günümüze insan hayvan etkileşimini ve Hayvan Destekli Terapileri değerlendirebilecek bilgiye sahip olmak


_


1 İnsan hayvan etkileşiminin tarihçesini ve evcilleşme sürecini kavrar.
2 Hayvan destekli aktivite ve hayvan destekli terapi tanımlarını tanır.
3 Hayvan destekli aktivite ve hayvan destekli terapi arasındaki farkları değerlendirebilir
4 Hayvan destekli aktivite ve terapilerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Hayvan destekli aktivite ve terapilerin etkilerini öğrenir.

Birinci Öğretim


_


_


Geçmişten günümüze insan hayvan etkileşimini ve Hayvan Destekli Terapileri değerlendirebilecek bilgiye sahip olmak


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İlk çağlarda insan-hayvan etkileşimleri.
2 Evcilleşme ve evciltme süreçleri
3 Hayvanların kullanım alanı
4 Hayvan destekli aktivite; tanım, tarihçe ve uygulama alanları
5 Hayvan destekli terapi; tanım ve tarihçe
6 Hayvan destekli terapi; kullanım alanları
7 Hayvan destekli terapinin çeşitleri
8 Çocuklarda hayvan destekli terapi uygulamaları
9 Yaşlılarda hayvan destekli terapi uygulamaları
10 Engellilerde hayvan destekli terapi uygulamaları
11 Dünyada hayvan destekli terapi uygulamalarından örnekler
12 Dünyada hayvan destekli terapi uygulamalarından örnekler
13 Ülkemizde hayvan destekli terapi uygulamalarına örnekler
14 Ülkemizde hayvan destekli terapi uygulamalarına örnekler

1.Beck, A.M. ve Katcher, A.H. (1996) Between pets and people: The importance of animal companionship. West Lafayette, IN: Purdue University Pres. 2. Mcculloch, M.J. (1983) Animal Faciliated Theraphy, overview and future directions. (in A.H. Katcher and A.M. Beck Eds. New perpectives on our lives with companion animals. Pp. 410-430, Philadelpia, University of Pennsylvania Pres. 3. Levinson, B.M. (1972) Pets and human development. Charles C Thomas, Springfield, IL.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

_


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Makale Kritik Etme 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 46

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek