GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HIR728 İMAJ VE MARKA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


İmaj ve marka yönetimi dersi, öğrencilere markaların yaratılması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir bir şekilde yönetilmesi süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, markaların tüketici algısını nasıl şekillendirdiğini, marka değerinin nasıl inşa edildiğini ve markaların pazarlama stratejilerindeki rolünü analiz ederek, etkili bir marka yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler. Öğrenciler, marka imajının güçlendirilmesi ve kriz yönetimi gibi konularda stratejik yaklaşımlar geliştirmeyi öğrenir.


Doç. Dr. Betül ÇEPNİ ŞENER


1 İmaj kavramı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
2 Marka kavramı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
3 Marka yönetim stratejisi oluşturabilir.
4 İmaj yönetim stratejisi oluşturabilir.
5 İmaj ve marka yönetimini planlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İmaj ve Marka Yönetimi dersi, bir markanın hedef kitle üzerindeki algısını nasıl şekillendirebileceğini, marka değerini nasıl oluşturup sürdürebileceğini ve imaj yönetiminin stratejik önemini öğretmeyi amaçlar. Ders, markaların pazarlama, iletişim, reklam ve halkla ilişkiler gibi çeşitli araçlarla nasıl etkili bir şekilde yönetildiğini inceleyerek, markaların uzun vadeli başarılarını güvence altına alacak yöntemleri keşfeder. Ayrıca, kriz iletişimi, dijital medya ve toplumsal sorumluluk gibi güncel konulara da yer verilir. Bu ders, öğrencilerin marka stratejileri geliştirme ve yönetme becerilerini güçlendirmeyi hedefler.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve genel bilgiler Ödev Anlatım, Soru-cevap Yok
2 İmaj Kavramı, İmaj Türleri, Kurumsal İmaj Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
3 İmajın Fonksiyonları, Kurumsal İmaj, Kurumsal İmaj Oluşum Süreci, Kurum İmajını Etkileyen Unsurlar Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
4 Kurumsal İmaj Yönetimi, Kurumsal İmaj Yönetimi ve Süreci, Kurumsal İmaj Unsurları-1 Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
5 Kurumsal İmaj Yönetimi, Kurumsal İmaj Yönetimi ve Süreci, Kurumsal İmaj Unsurları-2 Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
6 Kurum İmajının Etkileşimli Olduğu Kavramlar Kurum Kimliği Yapıları Kurum Kimliği Unsurları Kurum Kimliği ve Kurum İmajı Arasındaki Farklılıklar Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
7 Kurum İmajına Etki Eden Kurum Kimliği Süreçleri, Kurum Kültürü, Kurumsal İtibar, Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar İlişkisi Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
8 Marka Nedir? Marka Nelerden Oluşur? Markalamanın Tarihi Kökenleri Ödev Anlatım, Soru-cevap Yok
9 Marka Yönetimi, Marka Yönetim Sistemleri, Markanın Boyutları Ödev Anlatım, Soru-cevap Yok
10 Marka Yönetim Sistemleri, Markanın Boyutları, Marka Kimliği, Marka Kimliği Piramidi, Marka Kişiliği, Marka Kişiliği Skalası Ödev Anlatım, Soru-cevap Yok
11 Marka Mimarisi, Marka Mimarisinin Boyutları, Marka Mimarisinin Hedefleri, Marka Mimarisi Modelleri Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
12 Marka Yönetiminin Uygulanabileceği Farklı Alanlar Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
13 Marka yönetimi uzmanı ve görevleri Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok
14 Genel Tekrar Rapor Anlatım, Soru-cevap Yok

Güzin Ilıcak Aydınalp, İmaj Üretimi, Nobel Akademik Yayıncılık Kurtbaş, İ. (2016). Marka yönetimi ve başarılı markanın yarar ve etkileri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, (32), 75-98. USTAKARA, F. (2023). Marka Yönetimi ve Marka İletişimi. Akademisyen Kitabevi. Tan, H. (2017). İTİBAR KAVRAMINDA REKLAMIN ÖNEMİ VE REKLAMIN MARKA DÜNYASINA ETKİSİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(2), 1-23.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 4 3 4 3 3 3 4 3 3 3 4 4 4 3
ÖÇ 2 4 4 3 3 4 4 4 4 4 4 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 4 3 3 2 3 3 3 2 2 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 3 4 4 3 3 4 4 4 4 2 3 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 5 4 4 4 3 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek