Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HIR702 | KAMUOYU VE PROPAGANDA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı; Öğrencilerin kamuoyu ve propaganda tekniklerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Öğrencilere kamuoyu oluşumunu ve propaganda çeşitlerini anlatmaktır.
Arş. Gör. Dr. Aziz UÇAK
1 | Kamuoyu kavramını açıklar. |
2 | Propaganda kavramını anlatır. |
3 | Medyanın kamuoyu oluşturma gücünü kavrar. |
4 | Kamuoyu ve propaganda ilişkisini açıklar. |
5 | Türkiye'de medya ve kamuoyu ilişkisini açıklar |
Birinci Öğretim
Yok
Kamuoyu ve propagandanın temel kavramları, kamuoyunun oluşturulmasında propagandanın rolü ve işlevi üzerine teorik bilgileri tartışabilecek. Propaganda kavramının ve kamuoyu oluşturma süreçlerini öğrenecek.
Kamuoyu ve propagandanın temel kavramları, kamuoyunun oluşturulmasında propagandanın rolü ve işlevi üzerine teorik bilgiler aktarılacaktır. Özellikle propaganda uygulamalarının tarihsel sürecinden bahsedilerek, halkla ilişkiler ve reklam alanında nasıl kullanıldığı, propaganda yöntem ve teknikleri ile kamuoyu oluşturma ve propaganda çalışmaları siyasal kampanyalar üzerinden değerlendirilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve genel bilgiler | ||
2 | Kamuoyu kavramı ve tanıtımı | ||
3 | Kitle iletişim araçları ve kamuoyu | ||
4 | Kamuoyu olgusunun tarihsel süreçte ortaya çıkışı | ||
5 | Kamuoyu araştırmaları ve medya | ||
6 | Propaganda kavramı ve tanımı | ||
7 | Propaganda teknikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kamuoyu ve propaganda | ||
10 | Türkiye’de Kamuoyu ve propaganda | ||
11 | Propaganda ve Toplumsal Kontrol | ||
12 | Günümüzde Kamuoyu Kavramı ve Oy Kavramı | ||
13 | Gündem Belirleme Kuramı | ||
14 | Genel tekrar |
Bektaş, A. (2002). Siyasal Propaganda- Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumlardaki Uygulamaları. İstanbul: Bağlam. Chomsky, N. & Herman, E.S. (2012). Rızanın İmalatı. İstanbul: BGST. Pratkanis, A. & Aronson, E. (2008). Propaganda Çağı ve İknanın Gündelik Kullanımı ve Suistimali. İstanbul: Paradigma.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Quiz | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Alan Çalışması | 1 | 28 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |