GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HIR701 SOSYAL MEDYADA KİMLİK YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin halkla ilişkiler ve kurumsal kimlik yönetme sürecinde yeni iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve yeni kurumsal kimlik uygulamalarına adapte olmalarını amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Simge Aksu


1 Kurumsal kimlik kavramını tanımlar.
2 Kurumsal kimlik oluşturmayı bilir.
3 Sosyal medyada kurumsal kimlik oluşturma sürecini öğrenir.
4 Sosyal medyada kurumsal kimlik yönetmeyi bilir.
5 Sosyal medya ile ilgili kavramları bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında kurumsal kimlik yönetim süreci yeni medya teknolojileri bağlamında sosyal medya üzerinden ele alınacaktır. Sosyal medyada kurumsal kimlik yönetim aşamaları incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin bilgi paketi hakkında bilgi, dersin önemi ve alana katkısı.
2 Kurumsal İletişim Uygulamalarına Giriş
3 Kurumsal Kimlik Ve Sosyal Medya Araçlarının Tartışılması
4 SWOT, Rekabet ve Risk Analizi, Alan Araştırması Tasarımı
5 Kurumsal Kimlik Analizi ve Değerlendirmesi ve Literatür Tarama
6 Alan Araştırması Sonuçları, Kullanılan Araştırma Yöntemlerinin Gözden Geçirilmesi ve Durum Belirlemesi
7 Alan Araştırması Sonuçları, Kullanılan Araştırma Yöntemlerinin Gözden Geçirilmesi ve Durum Belirlemesi
8 Alan Araştırması Sonuçları, Kullanılan Araştırma Yöntemlerinin Gözden Geçirilmesi ve Durum Belirlemesi 2 Yüzyüze
9 Planlama: Kısa vadeli hedeflerin ve uzun vadeli amaçların belirlenmesi, Ürünü/Markayı Konumlandırma, Verilecek Mesajın ve Yaratılacak Algının Tanımlanması
10 Planlama: Kısa vadeli hedeflerin ve uzun vadeli amaçların belirlenmesi, Ürünü/Markayı Konumlandırma, Verilecek Mesajın ve Yaratılacak Algının Tanımlanması
11 Planlama: Zamanlama ve Bütçenin Belirlenmesi
12 Uygulama: Yaratıcı Uygulamaların Belirlenmesi ve Hedef Kitleye Uygun Mesajların Formüle Edilmesi
13 Uygulama: Yaratıcı Uygulamaların Belirlenmesi ve Hedef Kitleye Uygun Mesajların Formüle Edilmesi
14 Değerlendirme: Bir Değerlendirme Planı Hazırlanması ve Kurumsal İletişim Uygulamaları Üzerine Son Tartışma

Ayla Okay, Kurumsal Kimlik Yönetimi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 85
Quiz 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Derse Katılım 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 10 1 10
Quiz için Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 3 4 4 5 4 4 3 4 4 4 5 5 3 4 4 3 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 3 5 3 4 5 4 5 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 3 3 4 4 4 4 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 4 5 4 5 5
ÖÇ 4 4 5 3 4 4 5 4 4 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek