GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HIR243 MEDYA PLANLAMASI Ders 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin kurumların ihtiyacı olan medya planlama süreçlerini organize edebilme becerisi kazanmasıdır.



1 Medya planlaması yapma süreçleri bilir.
2 Medyada yer satın alma ve organizasyon yapma bütçe hazırlama süreçlerini yönetir.
3 Medya planlaması kavramını açıklar.
4 Medyanın ekonomik ilişkilerini açıklar.
5 Medya ile pazarlama ilişkisini açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Medya planlamasının tanımı, ilişkili kavramlar, medya planlamasının sektördeki rolü, medya stratejisinin geliştirilmesi, medya planı örnekleri ve medya planı modelleri, medya planlama çalışmalarının ölçüm, değerlendirme ve raporlamasını yapma, kampanya mesajını doğru hedef kitle ile doğru mecrada doğru zamanda iletme yöntemleri ve medya planlaması ile halkla ilişkiler ve reklam arasındaki ilişkinin analiz edilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama, Reklam, Medya Planı İlişkisi
2 Pazarlama, Reklam, Medya Planı İlişkisi
3 Medya Planlama Aşamaları
4 Medya Planlama Aşamaları
5 Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar
6 Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar
7 Medya ölçümleri

Güneri Fırlar, B. (2009). Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama. Ankara: Nobel. Başal, B. (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları. İstanbul: Çantay Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 5 15
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek