GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GZT725 DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, dijital içerik üretimi ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır. Günümüzün temel öğelerinden biri olan ve sürekli gelişen dijitalleşme ile birlikte katılımı pekiştiren, yaratıcı ve özgün içerikler oluşturmaya katkı sağlamak için gerekli bilgilerin sağlanması dersin ana unsurunu oluşturmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Atike Sevtap Demir


1 Dijital içerik üretimini başarıyla tanımlar.
2 İçerik yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir.
3 Özgün ve yaratıcı içerikler hazırlar.
4 Dijital içerik üretim stratejilerini bilir ve uygular.
5 Dijital içerik üretimindeki platformların gelişim sürecini bilir.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu yoktur


Yok


Dijital içerik kavramı, bu kavramın gelişim süreci, dijital içerik üretimi için gerekli olan platformların gelişimi, dijital içerik üretimi gerçekleştirilirken dikkat edilmesi gereken kurallar, sosyal paylaşım ağlarında içerik üretimi ve dijital makale yazımı dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Derste işlenecek temel kavramlar ve dersin içeriğiyle ilgili ön bilgi.
2 Dijital içerik kavramı
3 Dijital içerik üretiminde temel kavramlar
4 Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farklar
5 Bloglar ve içerik üretimi
6 Dijital içerik tipleri
7 Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
8 Dijital ortamda kendini ifade etme
9 Çevrimiçi ölçümleme araçları
10 Bilgi güvenliği ve güvenilirliği
11 Online pazarlama sürecinde içerik üretimi
12 İçerik üretim sürecinde medya
13 Dijital makale yazımı
14 Örnek çalışmalar

1.Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları. 2.Bulunmaz, B. (2015). Yeni İletişim Teknolojileriyle Değişen Medya Yayıncılığı: Yeni Medyada İçerik Üretimi Ve Sunumu. Sakarya Üniversitesi Yayınları. 3.Demirel, S. D. (2018). Dijital Medyada Haber Üretim Sürecinde Okuyucu Odaklılık. Journal Of International Social Research, 11(55). 4.Tombul, I. (2019). Youtuberların İçerik Üretimi. Dijital Çağda İletişim Okumaları-I.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 2 30
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 2 12
Okuma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 2 3 6
Ev Ödevi 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 3 2 3 3 4
ÖÇ 2 4 4 3 4
ÖÇ 3 4 5 5 4 3 3 5
ÖÇ 4 4 2 4 3 3 5
ÖÇ 5 4 3 4 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek