Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GZT709 | ENFORMASYON TOPLUMU KURAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bilginin ve enformasyonun insanlar ve toplumlar açısından öneminin kavranması. Değişen teknolojiyle birlikte enformasyon ve bilgi kavramlarının da geçirdiği değişimin anlaşılması. Enformasyonun kullanım amaçlarının ve alanlarının öğrenilmesi. Enformasyon bağlamında bilgi ve iletişim teknolojilerinin ve enformasyon ekonomisinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ramazan YILDIZGÖRÜR
1 | Bilginin ve enformasyonun tarihsel gelişimini ve değişimini açıklar. |
2 | İletişim teknolojileri ve enformasyon kavramı arasındaki ilişkileri kavrar. |
3 | Enformasyon ekonomisi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Enformasyon kavramı ve iletişim teknolojilerinin ilişkisi bağlamında eleştirel bir bakış açısına sahip olur. |
5 | Hangi bilgiye ihtiyacı olduğunu, doğru bilgiyi ayırt etme yollarını ve doğru bilgi kaynaklarını tespit edebilir. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
[Yok]
Veri, Enformasyon, Bilgi gibi kavramların tanımını, tarihsel süreçte değişimini ve güncel durumlarının ele alındığı derste enformasyona ve enformasyonun değiştirdiği toplumsal yapılara odaklanılmaktadır. Bu bağlamda ortaya atılan kuramlar üzerinden tartışmalar yürütülmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genel tanışma, soru cevap, ders içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Veri, Enformasyon ve Bilgi kavramlarına ilişkin bir değerlendirme | ||
3 | Enformasyon toplumu teorilerinin ortaya çıkış koşulları | ||
4 | Bilgi ve İletişim teknolojileri | ||
5 | Enformasyon toplumu kuramları: Liberal yaklaşımlar | ||
6 | Enformasyon toplumu kuramları: Eleştirel yaklaşımlar | ||
7 | Alwin Toffler Üçüncü Dalga | ||
8 | Daniel Bell: Sanayi sonrası toplum | ||
9 | Fritz Machlup: Enformasyon toplumu ekonomisi | ||
10 | Frank Webster: Enformasyon toplumu ölçütleri | ||
11 | Avrupa ve Enformasyon Toplumu: Nora ve Minc raporu | ||
12 | Yoneji Masuda: Gelecek toplumunun tarihsel bir modeli | ||
13 | Enformasyon toplumu tartışmalarının eleştirel bir değerlendirmesi | ||
14 | Genel tekrar |
Üçüncü Dalga / Alwin Toffler Enformasyon Çağı:Ekonomi, toplum ve Kültür / Manuel Castells Enformasyon toplumundan Gözetim Toplumuna / Uğur Dolgun Ağ Toplumu / Jan Van Dijk Bilgi Toplumu Tartışmaları / Mukadder Çakır
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 60 |
Quiz | 2 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |