Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAY702 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ve insan yapısına ilişkin temel terimler ile yön, düzlem ve hareket bildiren terimleri olarak öğrencilerin açıklayabilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Sema DALKILIÇ
1 | Tıbbi terminolojinin önemini kavrar |
2 | Vücut sistemlerine ilişkin anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimleri öğrenir |
3 | Tıbbi terimleri meydana getiren ön ek, kök, son ekleri ayırır. |
4 | Deri, iskelet, kas, sinir, sindirim, endokrin, kardiyovasküler ve solunum sistemlerine ilişkin tıbbi terimleri ve bu terimleri oluşturan yapıları açıklar. |
5 | Tıbbi terimlerin okunuş ve yazılış kurallarını kavrar ve uygular. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Tıbbi terminoloji hakkında genel bilgiler, Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemi, İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, Hastalıklara ve hastalıkların uluslararası sınıflandırılması sistemine ait genel bilgiler, Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; kökler, önekler, sonekler, Hareket sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Kardiovasküler sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Solunum sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Sinir sistemi ve psikiyatrik hastalıklara ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Sindirim sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Kan ve kan yapıcı organlar, lenf ve immün sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Üriner sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler - Deri, Göz ve Kulağa Ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi terminoloji hakkında genel bilgiler, Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemi | Sunum | Yoktur |
2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler | Sunum | Yoktur |
3 | Hastalıklara ve hastalıkların uluslararası sınıflandırılması sistemine ait genel bilgiler | Sunum | Yoktur |
4 | Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; kökler, önekler, sonekler, | Sunum | Yoktur |
5 | Hareket sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | Sunum | Yoktur |
6 | Kardiovasküler sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, | Sunum | Yoktur |
7 | Solunum sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, | Sunum | Yoktur |
8 | Solunum sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, | Sunum | Yoktur |
9 | Sinir sistemi ve psikiyatrik hastalıklara ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, | Sunum | Yoktur |
10 | İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, | Sunum | Yoktur |
11 | Sindirim sistemine ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler, Kan ve kan yapıcı organlar, | Sunum | Yoktur |
12 | Lenf ve immün sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | Sunum | Yoktur |
13 | Üriner sisteme ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler | Sunum | Yoktur |
14 | Deri, Göz ve Kulağa Ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimler. | Sunum | Yoktur |
1. Artukoğlu, M.A. (1997), Tıbbi Terminoloji, Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Yüksekokulu Yayınları No:1, Ankara. 2. Kocatürk, U. (1999), Tıp Terimleri Sözlüğü, Ankara Üniversitesi Basımevi; Ankara. 3. Mesut, R. (2011), Tıbbi Terminoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4. Milli Eğitim Bakanlığı (2008), Tıbbi Terminoloji, MEGEP, Ankara. 5. Layman, D. (2006), Medical Terminology Demystified, McGraw Hill.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 |