Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-174 | DİKKAT KAVRAMI VE SAĞLIK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı dikkat kontrol kavramının sağlık profresyonelleri üzerindeki etkilerini öğrenmek, dikkat kontrol bozukluğu ile mücadele etme becerisi kazanmaktır.
Öğr. Gör. Dr. Nida KIYICI
1 | Öğrenciler, dikkat kavramının ne olduğunu bilir. |
2 | Öğrenciler, dikkatin nörofizyolojisini öğrenir. |
3 | Öğrenciler, dikkat bozukluklarının nedenlerini öğrenir. |
4 | Öğrenciler, dikkat türlerini bilir. |
5 | Öğrenciler, dikkat kontrol düzeyinin bozuklukları ile mücadeleyi öğrenir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yoktur.
-
Dikkat kavramını, nörofizyolojisi, sınıflandırılmasını, etkileyen faktörleri, dikkatin sağlık profesyonelleri üzerindeki etkilerini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Sunum | Alanla ilgili tezler |
2 | Dikkat tanımı | Sunum | Alanla ilgili tezler |
3 | Dikkatin nörofizyolojisi | Sunum | Alanla ilgili tezler |
4 | Dikkatin sınıflandırılması | Sunum | Alanla ilgili tezler |
5 | Dikkati etkileyen iç faktörler | Sunum | Alanla ilgili tezler |
6 | Dikkati etkileyen dış faktörler | Sunum | Alanla ilgili tezler |
7 | Sağlık alanında dikkati etkileyen faktörler | Sunum | Alanla ilgili tezler |
8 | Dikkat düzeyinin sağlık üzerindeki etkileri | Sunum | Alanla ilgili tezler |
9 | Dikkati güçlendirme yöntemleri | Sunum | Alanla ilgili tezler |
10 | Dikkat kontrol düzeyi ile ilgili araştırma sonuçları | Sunum, Makale | Alanla ilgili tezler |
11 | Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları | Makale | Alanla ilgili tezler |
12 | Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları | Sunum | Alanla ilgili tezler |
13 | Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları | Makale | Alanla ilgili tezler |
14 | Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları | Makale | Alanla ilgili tezler |
Wu, W. (2014). Attention. First published. New York Ratey, J.J. (2001). A user’s guide to the brain. New York: Pantheon Books. Kiyici, N., & Koc, Z. (2021). Determining attention control levels of nursing students. New Trends and Issues Proceedings on Advances in Pure and Applied Sciences, (13). Dikkat ile ilgili çeşitli tezler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |