GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSL-174 DİKKAT KAVRAMI VE SAĞLIK Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı dikkat kontrol kavramının sağlık profresyonelleri üzerindeki etkilerini öğrenmek, dikkat kontrol bozukluğu ile mücadele etme becerisi kazanmaktır.


Öğr. Gör. Dr. Nida KIYICI


1 Öğrenciler, dikkat kavramının ne olduğunu bilir.
2 Öğrenciler, dikkatin nörofizyolojisini öğrenir.
3 Öğrenciler, dikkat bozukluklarının nedenlerini öğrenir.
4 Öğrenciler, dikkat türlerini bilir.
5 Öğrenciler, dikkat kontrol düzeyinin bozuklukları ile mücadeleyi öğrenir.

Birinci Öğretim


Ön koşulu yoktur.


-


Dikkat kavramını, nörofizyolojisi, sınıflandırılmasını, etkileyen faktörleri, dikkatin sağlık profesyonelleri üzerindeki etkilerini içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Sunum Alanla ilgili tezler
2 Dikkat tanımı Sunum Alanla ilgili tezler
3 Dikkatin nörofizyolojisi Sunum Alanla ilgili tezler
4 Dikkatin sınıflandırılması Sunum Alanla ilgili tezler
5 Dikkati etkileyen iç faktörler Sunum Alanla ilgili tezler
6 Dikkati etkileyen dış faktörler Sunum Alanla ilgili tezler
7 Sağlık alanında dikkati etkileyen faktörler Sunum Alanla ilgili tezler
8 Dikkat düzeyinin sağlık üzerindeki etkileri Sunum Alanla ilgili tezler
9 Dikkati güçlendirme yöntemleri Sunum Alanla ilgili tezler
10 Dikkat kontrol düzeyi ile ilgili araştırma sonuçları Sunum, Makale Alanla ilgili tezler
11 Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları Makale Alanla ilgili tezler
12 Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları Sunum Alanla ilgili tezler
13 Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları Makale Alanla ilgili tezler
14 Dikkat ile ilgili araştırma sonuçları Makale Alanla ilgili tezler

Wu, W. (2014). Attention. First published. New York Ratey, J.J. (2001). A user’s guide to the brain. New York: Pantheon Books. Kiyici, N., & Koc, Z. (2021). Determining attention control levels of nursing students. New Trends and Issues Proceedings on Advances in Pure and Applied Sciences, (13). Dikkat ile ilgili çeşitli tezler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Makale Kritik Etme 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 46

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek