Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLY731 | BÖLGESEL KALKINMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin iki temel amacı vardır: Birincisi, kalkınma meselesini yerel ve bölgesel ölçekte inceleyerek, mekanda ortaya çıkan gelişme/kalkınma farklılıklarını ve bunun yarattığı eşitsizlikleri ortaya koymaktır. İkincisi, Türkiye’nin cumhuriyetin kuruluşundan bugüne kadar geçen dönemde uyguladığı bölgesel kalkınma politikalarını ve bunun sonuçlarını, tarihsel süreç içerisinde geçirdiği mekânsal ve bölgesel değişim ile birlikte ortaya koymaktır.
İlgili dönemdeki öğretim üyesi
1 | Kalkınma Kavramı, Kalkınmanın Ölçülmesi ve Göstergeleri hakkında genel bilgileri bilir. |
2 | Bölgelerarası Gelişmişlik Farklarını Azaltıcı Politikalar hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Türkiye'de Kalkınma Planları ve Bölgesel Kalkınmanın Tarihsel Gelişimini anlar. |
4 | Bölge Kalkınmasının önemini anlar. |
5 | Bölgesel kalkınma ve Küreselleşme ilişkisini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders öğrencilere Avrupa Birliği’ne girme sürecinde olan Türkiye’nin en önemli problemlerinden biri olan bölgesel kalkınma ve bölgelerarası gelişmişlik farklarının azaltılmasında önem taşıyan bölgesel kalkınma politikaları ile ilgili kavramsal, kuramsal ve politikalarla ilgili yaklaşım ve sorunlar hakkında bir perspektif ve kritik bir bakış açısı sağlayacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler ve giriş | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
2 | Bölge Kavramı ve Bölge Türleri | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
3 | Kalkınma Kavramı, Kalkınmanın Ölçülmesi ve Göstergeleri | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
4 | Azgelişmişlik-Yoksulluk ve Özellikleri ile Küresel Coğrafyası | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
5 | Kalkınmayı Teorileri: Geleneksel ve Alternatif Yaklaşımlar | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
6 | Bölgesel Kalkınma Nedir ve Bölgesel Kalkınmayı Açıklayan Klasik Teoriler | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
7 | Bölgesel Kalkınmayı Açıklayan Yeni Teoriler I | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
8 | Bölgesel Kalkınmayı Açıklayan Yeni Teoriler II | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
9 | Bölgesel Kalkınma Politikası ve Müdehale Araçları: AB ve OECD Yaklaşımı | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
10 | Bölgelerarası Gelişmişlik Farklarını Azaltıcı Politikalar: Kamu Yatırımı ve Teşvikler | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
11 | Türkiye'de Kalkınma Planları ve Bölgesel Kalkınmanın Tarihsel Gelişimi | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
12 | Türkiye’de İzlenen Bölgesel Kalkınma Politikaları ve Kalkınma Ajansları | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
13 | Türkiye’de Bölgesel Planlama ve Yapılan Bölge Planları | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
14 | Türkiye’de Bölgesel Eşitsizlikler ve Bölgesel Farklar | Anlatım | Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları |
1. Yavan, N. (2013) “Küresel Kriz Sonrası Bölgesel Kalkınma Politikalarında Yeni Yaklaşımlar: Dünya Bankası, Avrupa Birliği ve OECD’nin Yaklaşımları”, İçinde Demirci, A. ve Arı, Y. (Eds) Coğrafyacılar Derneği Yıllık Kongresi Bildiriler Kitabı, 520-534, Coğrafyacılar Derneği Yayınları, Balıkesir. 2. Filiztekin, A. (2008) Türkiye'de Bölgesel Farklar ve Politikalar, TÜSİAD Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |