Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IKT471 | İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrencilere iktisadi düşüncelerin, temel teorilerin, temel yaklaşımların ve iktisadi düşünce tarihi içerisindeki önemli tartışmaların gelişim sürecini tanıtmayı hedefliyor. Amaç, ekonomi bilimi kapsamında yeşeren etkili fikirleri ve tartışmaları dikkatle inceleyerek öğrencilere onların ekonomi biliminin doğasını daha iyi anlamaları yönünde katkı sağlamak.
1 | İktisadi düşünce tarihi içerisindeki farklı okulları tanımlayabilir ve inceleyebilir. |
2 | Fikirlerin iktisat teorisini nasıl şekillendirdiğini açıklayabilir. |
3 | Ekonomik analizi daha geniş bir sosyo-ekonomik düzlemde irdeleyebilir. |
4 | Ortodoks ve heteredoks yaklaşımları politika önerileri ile birlikte karşılaştırabilir. |
5 | Ekonomi bilimindeki güncel tartışmaları ilgili tarihsel sürece ve tartışmalara gönderme yaparak analiz edebilir. |
6 | Neoklasik paradigmayı bilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Ders iktisadi düşüncenin gelişimini modern dönem öncesinden başlayarak analiz ediyor. Dersler klasik iktisatçıları, klasik iktisatçılara yönelik eleştirileri, tarih okullarını, kurumsal iktisadı, monetarist yaklaşım çerçevesindeki temel tartışmaları ve tüm bunların günümüz üzerindeki etkilerini kapsıyor.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin tanıtılması | ||
2 | Modern dönem öncesi ve erken modern | ||
3 | Klasik İktisat: Giriş, Adam Smith, ve Jean-Baptiste Say | ||
4 | Klasik iktisat: Malthus, Ricardo, Mill, ve sonuç | ||
5 | Karl Marx ve sosyalistler | ||
6 | Neoklasik iktisat: Giriş, öncüler ve ilk jenerasyon | ||
7 | Neoklasik iktisat: İkinci jenerasyon | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kurumsalcılık: Veblen ve diğerleri | ||
10 | Paracı Makro Teori, Wicksell, Fisher, iktisadi dalgalanmalar ve Stockholm Okulu | ||
11 | Keynes, Keynesçilik ve karşı devrim | ||
12 | Ortodoks akım ve değişim | ||
13 | Heterodoks akım | ||
14 | Değerlendirme |
Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 |