Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-064 | SANAT VE KİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sanat ile kimya arasındaki bağı anlatmak, sanat eserlerinde kullanılan kimyasalların içeriklerinden ve kimyadaki gelişimin sanat eserleri özerine olan etkisinden bahsetmek, sanat eserlerinin karşı karşıya kaldığı kimyasal tehlikeleri anlatmak ve bunlardan korunması ve restorasyonu hakkında bilgi vererek öğrencilerin farkındalıklarını arttırmak, sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal ve spektroskopik yöntemler hakkında bilgi vermektir.
Arş. Gör Dr. Hatice ARI
1 | Kimya ve sanat arasındaki bağlantılara ilişkin anlayışlarını derinleştirebilir. |
2 | Boyaların kimyasal özelliklerini öğrenerek sanat eserlerinde kullanımlarına yönelik fikir sahibi olabilir. |
3 | Kil, çömlek, seramik, cam, resim, heykel, fotoğraf vb. gibi sanat eserlerinde kullanılan kimyasallar hakkında bilgi sahibi olabilir. |
4 | Mücevherlerin kimyasal özelliklerini öğrenebilir ve onlara uygulanan kimyasal işlemleri açıklayabilir. |
5 | Sanat eserlerinin gerçek ya da sahte olup olmadığını belirlemek için uygulanan yöntemleri listeleyebilir. |
6 | Sanat eserlerinin kimyasal tehlikelerden koruma yollarını öğrenir ve restorasyonlarının nasıl yapıldığı hakkında bilgi edinebilir. |
7 | Sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal ve spektroskopik yöntemler hakkında bilgi edinebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanat ve kimyanın tanımı ve amacı, renkler ve boyalar, kimyanın kil-çömlek-seramik, cam, resim, heykel, fotoğraf vb. gibi alanlardaki etkisi, mücevherlerin kimyasal özellikleri, sanat eserlerinde sahtecilik tespiti, sanat eserlerinin karşı karşıya kaldı kimyasal tehlikeler ve bunlardan korunması ile restorasyonu, sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal ve spektroskopik yöntemler gibi teorik konuları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kimya ve sanat arasındaki ilişki | ||
2 | Sanatta kimyanın kullanımı, Kimyanın gelişiminin sanat üzerine etkileri | ||
3 | Renkler ve boyalar | ||
4 | Kil-çömlek-seramik sanatı ve kimya | ||
5 | Cam sanatı ve kimya | ||
6 | Resim sanatı ve kimya | ||
7 | Heykel sanatı ve kimya | ||
8 | Fotoğrafçılık ve kimya | ||
9 | Mücevherler ve kimya | ||
10 | Sanatta sahteciliğin tespit edilme yöntemleri | ||
11 | Sanat eserlerinin korunması ve restorasyonu | ||
12 | Sanatta kimyasal tehlikeler | ||
13 | Sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal yöntemler | ||
14 | Sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan spektroskopik yöntemler | ||
15 | Final sınavı |
1. Barbara R. Greenberg, Dianne Patterson, Art in Chemistry, Chemistry in Art, Teacher Ideas Press, 2nd ed (2008) 2. Anne Gaquere-Parker, Cass D. Parker, Chemistry and Art, Kendall Hunt Publishing; 2nd ed (2014) 3. Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önereceği güncel kaynaklar (web siteleri, makaleler vb.)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 49 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 |