Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-063 | YAŞAMDA ORGANİK KİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı yaşamın her evresinde bulunan organik kimyanın kullanım alanlarını temel almaktır.
Arş. Gör. Dr. İbrahim Evren KIBRIZ
1 | Bu ders öğrencinin bilimsel merak duygusunu tetikler böylece öğrenci bilimsel merakın itici gücü ile günlük hayatta karşılaştığı durumlarla ilgili araştırma yapmaya yönelir. |
2 | Öğrenciler günlük hayatımızda sürekli gerçeklesen, üzerinde durmadığımız kimyasal süreçlerin önemini fark eder. |
3 | Öğrenciler, karşılaştıklari sorunlara bilimsel çözümler getirir, akılcı düşünür, teorik kimya bilgisiyle ilişkilendirir. |
4 | Öğrenciler, bilimsel bilgiye ulaşmak için yabancı dil bilgi ve becerisini kullanılır. |
5 | Öğrenciler, kullandığı pek çok ürünü (gıda, kozmetik gibi) daha bilinçli tüketir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders şu konuları kapsar: Organik kimya nedir?, Organik kimyanın tarihi gelişimi, Tıpta organik kimya, İlaçta organik kimya, Gıdada organik kimya, Polimerde organik kimya, Petrokimyada organik kimya, Boyada organik kimya, Tekstilde organik kimya, Patlayıcılarda organik kimya, Tarımda organik kimya, Öğrencilerle Değerlendirme ve yeni fikirler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Organik kimyaya giriş | ||
2 | Organik kimyanın tarihi gelişimi | ||
3 | Tıpta organik kimya | ||
4 | İlaçta organik kimya | ||
5 | Gıdada organik kimya | ||
6 | Polimerde organik kimya | ||
7 | Petrokimyada organik kimya | ||
8 | Boyada organik kimya | ||
9 | Tekstilde organik kimya | ||
10 | Temizlik ürünlerindeki özel bileşenler ve temizlik kimyası | ||
11 | Patlayıcılarda organik kimya | ||
12 | Tarımda organik kimya | ||
13 | Ev temizlik ürünlerindeki tehlikeli kimyasallar ve bunların doğru kullanımı | ||
14 | Günlük hayatta kimya ile ilgili öğrencilerden gelen sorular |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önereceği güncel kaynaklar(web siteleri, araştırma makaleleri)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |