Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-037 | RUSÇA I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Rus dilinde temel düzeyde okuma, yazma, konuşma becerilerini geliştirmek
Doç.Dr. Vugar Ali TÜRKSOY
1 | Temel düzeyde dil becerisi kazanır. |
2 | Belirli oranda kelime ve dilbilgisi becerisi edinir. |
3 | Rus dilini doğru telaffuz eder. |
4 | Kendini çevresini tanıtabilecek düzeyde cümle kurabilir. |
5 | Kişisel bilgilerini içeren ileti yazabilir |
6 | Dinlediği metinden istenilen bilgiyi kullanır. |
7 | Sınıf içi iletişim dilini kullanabilir |
8 | Basit bir metni okur/anlar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok
Bulunmamaktadır
Rus Alfabesi (Kiril) Tarihi, Rus diline giriş. Selamlaşma. Rusça el yazısı Rus alfabesi; sesli harflerinin yazılışı, okunuşu, kelimede kullanılışı Sessiz harflerinin yazılışı, okunuşu, kelimede kullanılışları, telaffuz ve özellikleri Günlük hayatta kullanılan kalıplar Selamlaşma, tanışma, hatır sorma, yaş söyleme, özür dileme, vedalaşma Cümle kurma, metin okuma, telaffuz ve el yazısı üzerinde çalışma, Konuyla ilgili alıştırmalar Cümle, metin okuma, telaffuz ve el yazısı çalışmaları, dikte. Tüm derslerin tekrarı Rus Dili gramer bilgisine giriş; İsimlerin tekil kullanımları, isimlerin cinsleri, isim cümleleri Fiil Türleri ve Çekimleri: I. türden fiiller, şimdiki zamanda kullanımları. Alıştırmalar. Alıştırmalar, metin okuma, telaffuz çalışmaları, dikte çalışmaları Fiil Türleri ve Çekimleri: 2. türden fiiller, alıştırmalar ve uygulamalar. İsimlerin cinslere göre çoğul kullanımları, alıştırmalar Dönem tekrarı, alıştırmalar, dikte ve telaffuz çalışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Rus Alfabesi (Kiril) Tarihi, Rus diline giriş. Selamlaşma. Rusça el yazısı | ||
2 | Rus alfabesi; sesli harflerinin yazılışı, okunuşu, kelimede kullanılışı | ||
3 | Sessiz harflerinin yazılışı, okunuşu, kelimede kullanılışları, telaffuz ve özellikleri | ||
4 | Günlük hayatta kullanılan kalıplar Selamlaşma, tanışma, hatır sorma, yaş söyleme, özür dileme, vedalaşma | ||
5 | Cümle kurma, metin okuma, telaffuz ve el yazısı üzerinde çalışma, | ||
6 | Konuyla ilgili alıştırmalar | ||
7 | Cümle, metin okuma, telaffuz ve el yazısı çalışmaları, dikte. Tüm derslerin tekrarı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Rus Dili gramer bilgisine giriş; İsimlerin tekil kullanımları, isimlerin cinsleri, isim cümleleri | ||
10 | Fiil Türleri ve Çekimleri: I. türden fiiller, şimdiki zamanda kullanımları. Alıştırmalar. | ||
11 | Alıştırmalar, metin okuma, telaffuz çalışmaları, dikte çalışmaları | ||
12 | Fiil Türleri ve Çekimleri: 2. türden fiiller, alıştırmalar ve uygulamalar. | ||
13 | İsimlerin cinslere göre çoğul kullanımları, alıştırmalar | ||
14 | Dönem tekrarı, alıştırmalar, dikte ve telaffuz çalışmaları |
Doroga v Rossiyu. E. Antonova Glazunova, O.İ., ‘Davaite govorit po-russki’, Moskva, 2001. Stambulyan, İ.M., ‘Kurs po fonetike i intonatsii’, Moskva, 1988. Lebedeva Yu.G., ‘Zvuki. Udareniye. İntonatsiya.’, Moskva, 1986.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||
ÖÇ 8 |