[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-032 | REKREASYON | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 3 | 2,00 |
[Lisans]
Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi, rekreasyon'un diğer alanlarla (turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun) ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör.Dr.Erol Baykan
1 | Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını bilir. |
2 | Rekreasyon liderliğini öğrenir. |
3 | Serbest zaman ve sporda serbest zamanın önemini kavrar. |
4 | Rekreatif etkinliklerin insan sağlığı açısından önemini kavrar. |
5 | Rekreaktif etkinlikleri tanır |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Rekreasyon'un tarihsel gelişimi, rekreasyon kavramı, serbest zaman, rekreasyon'un faydaları vb.. kapsamı içermektedir.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | HAYATA DAİR HOBİNİZ VAR MI? (Bilin ki hobiniz yoksa gerçek mutluluğu yaşamıyorsunuz demektir !!! – Ders tanıtımı (amacı, kazanımları), Zaman, serbest zaman ve Rekreasyon kavramlarının tanımı | ||
2 | Rekreasyonun tarihsel gelişimi, Rekreasyonun faydaları ve sınıflandırılması | ||
3 | Bireyi Rekreasyona yönelten etmenler, Rekreasyon davranışının demografik parametreler ile ilişkisi, | ||
4 | Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler, bu kısıtlayıcılar ile baş etme yolları | ||
5 | Rekreasyon ve Liderlik, rekreasyon lideri kimdir? Rekreasyon lideri olmak için gerekli temel özellikler | ||
6 | Rekreasyon ve eğitim ilişkisi ile genel tekrar tapılması | ||
7 | Rekreasyon ve turizm ilişkisi (Turizmin tanımı ve özellikleri, sınıflandırılması…. | ||
8 | Rekreasyon işletmeciliğinin fonksiyonları (Yönetim, üretim, pazarlama…) | ||
9 | Rekreasyon işletmelerinin kuruluş nedenleri ve kuruluş yerini etkileyen faktörler | ||
10 | Rekreasyon işletmelerinin kuruluş aşamaları | ||
11 | Rekreasyon işletmeciliği ve rekabet ilişkisi | ||
12 | Türkiye’nin turizm potansiyeli ve turizm çeşitliliği | ||
13 | Rekreasyon ve liderlik | ||
14 | Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Ardahan, F., Turgut, T. ve Kalkan, K. (2016). Her yönüyle Rekreasyon. Ankara: Detay Yayıncılık. Kılıç, M. Ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(3): 220-227.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
[ToplamIsYuku] | 43 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | |
[OC] 1 | ||||||||||||||||||||
[OC] 2 | ||||||||||||||||||||
[OC] 3 | ||||||||||||||||||||
[OC] 4 | ||||||||||||||||||||
[OC] 5 |