| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ADSL-032 | REKREASYON | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 3 | 2,00 |
Lisans
Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi, rekreasyon'un diğer alanlarla (turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun) ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör.Dr.Erol Baykan
| 1 | Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını bilir. |
| 2 | Rekreasyon liderliğini öğrenir. |
| 3 | Serbest zaman ve sporda serbest zamanın önemini kavrar. |
| 4 | Rekreatif etkinliklerin insan sağlığı açısından önemini kavrar. |
| 5 | Rekreaktif etkinlikleri tanır |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Rekreasyon'un tarihsel gelişimi, rekreasyon kavramı, serbest zaman, rekreasyon'un faydaları vb.. kapsamı içermektedir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | HAYATA DAİR HOBİNİZ VAR MI? (Bilin ki hobiniz yoksa gerçek mutluluğu yaşamıyorsunuz demektir !!! – Ders tanıtımı (amacı, kazanımları), Zaman, serbest zaman ve Rekreasyon kavramlarının tanımı | ||
| 2 | Rekreasyonun tarihsel gelişimi, Rekreasyonun faydaları ve sınıflandırılması | ||
| 3 | Bireyi Rekreasyona yönelten etmenler, Rekreasyon davranışının demografik parametreler ile ilişkisi, | ||
| 4 | Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler, bu kısıtlayıcılar ile baş etme yolları | ||
| 5 | Rekreasyon ve Liderlik, rekreasyon lideri kimdir? Rekreasyon lideri olmak için gerekli temel özellikler | ||
| 6 | Rekreasyon ve eğitim ilişkisi ile genel tekrar tapılması | ||
| 7 | Rekreasyon ve turizm ilişkisi (Turizmin tanımı ve özellikleri, sınıflandırılması…. | ||
| 8 | Rekreasyon işletmeciliğinin fonksiyonları (Yönetim, üretim, pazarlama…) | ||
| 9 | Rekreasyon işletmelerinin kuruluş nedenleri ve kuruluş yerini etkileyen faktörler | ||
| 10 | Rekreasyon işletmelerinin kuruluş aşamaları | ||
| 11 | Rekreasyon işletmeciliği ve rekabet ilişkisi | ||
| 12 | Türkiye’nin turizm potansiyeli ve turizm çeşitliliği | ||
| 13 | Rekreasyon ve liderlik | ||
| 14 | Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler | ||
| 15 | FİNAL SINAVI |
Ardahan, F., Turgut, T. ve Kalkan, K. (2016). Her yönüyle Rekreasyon. Ankara: Detay Yayıncılık. Kılıç, M. Ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(3): 220-227.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Quiz | 2 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 2 | 1 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 43 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||
| ÖÇ 5 |