[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
ADSL-032 REKREASYON Seçmeli Ders Grubu 3 3 2,00

[Lisans]



Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi, rekreasyon'un diğer alanlarla (turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun) ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.


Öğr.Gör.Dr.Erol Baykan


1 Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını bilir.
2 Rekreasyon liderliğini öğrenir.
3 Serbest zaman ve sporda serbest zamanın önemini kavrar.
4 Rekreatif etkinliklerin insan sağlığı açısından önemini kavrar.
5 Rekreaktif etkinlikleri tanır

Birinci Öğretim


YOK


[Yok]


Rekreasyon'un tarihsel gelişimi, rekreasyon kavramı, serbest zaman, rekreasyon'un faydaları vb.. kapsamı içermektedir.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 HAYATA DAİR HOBİNİZ VAR MI? (Bilin ki hobiniz yoksa gerçek mutluluğu yaşamıyorsunuz demektir !!! – Ders tanıtımı (amacı, kazanımları), Zaman, serbest zaman ve Rekreasyon kavramlarının tanımı
2 Rekreasyonun tarihsel gelişimi, Rekreasyonun faydaları ve sınıflandırılması
3 Bireyi Rekreasyona yönelten etmenler, Rekreasyon davranışının demografik parametreler ile ilişkisi,
4 Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler, bu kısıtlayıcılar ile baş etme yolları
5 Rekreasyon ve Liderlik, rekreasyon lideri kimdir? Rekreasyon lideri olmak için gerekli temel özellikler
6 Rekreasyon ve eğitim ilişkisi ile genel tekrar tapılması
7 Rekreasyon ve turizm ilişkisi (Turizmin tanımı ve özellikleri, sınıflandırılması….
8 Rekreasyon işletmeciliğinin fonksiyonları (Yönetim, üretim, pazarlama…)
9 Rekreasyon işletmelerinin kuruluş nedenleri ve kuruluş yerini etkileyen faktörler
10 Rekreasyon işletmelerinin kuruluş aşamaları
11 Rekreasyon işletmeciliği ve rekabet ilişkisi
12 Türkiye’nin turizm potansiyeli ve turizm çeşitliliği
13 Rekreasyon ve liderlik
14 Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler
15 FİNAL SINAVI

Ardahan, F., Turgut, T. ve Kalkan, K. (2016). Her yönüyle Rekreasyon. Ankara: Detay Yayıncılık. Kılıç, M. Ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(3): 220-227.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Quiz 2 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Quiz için Bireysel Çalışma 4 2 8
[ToplamIsYuku] 43

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
[PCOCAciklama]