Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDED408 | İNGİLİZ TİYATROSU IV | Ders | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı İngiliz tiyatrosunun oluşum sürecini ve teorik temellerini öğretmek, ilgili dönemlerin tiyatrosunu etkileyen faktörleri kavratmak, incelenen oyunlarla tiyatronun toplumsal işlevini benimsetmektir.
Prof. Dr. Cristina Mirela Nicolaescu
1 | Öğrenciler drama ve tiyatro hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Öğrenciler tiyatronun antik Yunan'dan günümüze kadar olan tarihsel gelişimini anlar. |
3 | Öğrenciler dramatik türler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Öğrenciler dramatik eserleri inceleyebilir. |
5 | Öğrenciler seçilen oyunlar sayesinde İngiliz tiyatrosunun özelliklerini tarihi, toplumsal ve politik bağlamda anlarlar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin içeriğinde İngiliz tiyatrosunun ilgili dönemlerde ele alınan tiyatro oyunlarını ortaya çıkaran olay, anlayış ve tutumlar, dönemin insanlarının doğaya ve insana karşı olan tutumları ve bunların tiyatro üzerine etkileri incelenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giris | okuma | yok |
2 | Drama, tiyatro, performans, Aristoteles'in dramatic yapı teorisi, dramatic yapının ortaya çıkması: Tarihsel bir perspektif Britanya tiyatrosunda realizm ve naturalizmin doğması | okuma | yok |
3 | İngiliz tiyatrosunda realizm ve naturalizm | okuma | yok |
4 | Harold Pinter - The Caretaker | okuma | yok |
5 | Harold Pinter - The Caretaker | okuma | yok |
6 | Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead | okuma | yok |
7 | Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead | okuma | yok |
8 | Tom Stoppard - Rosencranz and Guildenstern are Dead | okuma | yok |
9 | Edward Bond - Lear | okuma | yok |
10 | Edward Bond - Lear | okuma | yok |
11 | Caryl Churchill - Cloud Nine | okuma | yok |
12 | Caryl Churchill - Cloud Nine | okuma | yok |
13 | Caryl Churchill - Cloud Nine | okuma | yok |
14 | Genel tekrar | okuma | yok |
1-ELZA C. TINER (ed.) (2006) Teaching with the Records of Early English Drama, Toronto: UNIVERSITY OF TORONTO PRESS 2-The Cambridge History of British Theatre, Jane Milling, Peter Thomson, CUP 2004 3-Aristotle, Poetics 4-Sylvan Barnet, et. al., Types of Drama 5-Vena, Nouryeh, Drama and Performance 6-Ayşegül Yüksel, Dram Sanatı’nda Ezgi ve Uyum 7-Sevda Şener, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi 8-Terry Hodgson, The Batsford Dictionary of Drama 9-Lee A. Jacobus, The Bedford Introduction to Drama 10-Watson and McKernie, A Cultural History of Theatre 11-J. A. Cuddon and Sven Eric Molin, Drama: The Major Genres 12-Klaus, Carl H., Miriam Gilbert and Bradford S. Field Jr., Stages of Drama 13-Esslin, Martin. The Theatre of the Absurd. New York: Anchor Books, 1961. 14-Hinchliffe, Arnold P. The Absurd. Methuen: London, 1985.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 |