GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDED713 DİLBİLİM II Seçmeli Ders Grubu 3 4 6,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı Genel Dilbilim, Dilbilimin alt dalları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. Öğrencilere dilin çok boyutluluğunu, dil ediniminin ve kullanımının temel kavramlarını öğretmektir.


Prof. Dr. Cristina Mirela Nicolaescu


1 Öğrenciler dilbilim ve dil ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
2 Öğrenciler dilbilim ve alt dallarının ne olduğunu, hangi konular üzerinde çalıştığını öğrenir.
3 Öğrenciler dilin değişik düzlemlerinden yola çıkarak dil öğretiminde yapısal boyuttaki çalışmaları değerlendirebilir ve bunları etkili biçimde uygulayabilir.
4 Öğrenciler dile ilişkin daha bütüncül ve bilimsel bir bakış açısına sahip olurlar.
5 Öğrenciler İngilizce ve diğer diller arasında karşılaştırma yapabilir, fark ve benzerlikleri öğrenir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu dersin içeriğinde dil, dil ve dilbilim arasındaki ilişki, sesbilim, görevsel sesbilim, biçimbilim, sözdizimi nedir sorularına cevap aranacaktır. Dil -toplum, dil-kültür, dil edinimi, edim bilim, söylem çözümlemesi konuları ele alınacak, dilin yapı düzlemi ötesindeki işleyişi irdelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş okuma yok
2 Anlambilim okuma yok
3 Dillerde Anlamın İncelenmesi okuma yok
4 Dil Varyasyonu: Dünyadaki Diller okuma yok
5 Dil Varyasyonu: Dil İçi Varyasyon okuma yok
6 Dilin Değişimi okuma yok
7 Dilin değişiminin çelişkili yönleri okuma yok
8 Edimbilim: İletişim Modelleri okuma yok
9 Edimbilim: Söz Edimleri okuma yok
10 Psikodilbilim: İşitme Engelliler ve Dil: İşaret Dili okuma yok
11 Okuma İlkeleri ve Öğretimi okuma yok
12 Yabani ve İzole Çocuklar ve Dil Öğrenimi için Kritik Dönem okuma yok
13 Hayvanlar ve Dil Öğrenimi okuma yok
14 Dil ve Beyin okuma yok

1-George Yule - The Study of Language Linguistics for English Learners 2-Kocaman,A.(ed) (2006). Dilbilim: Temel Kavramlar, Sorunlar, Tartışmalar. Dil Derneği Y., Ankara. 3-Johnson,K.& H.Johnson (2004). Encyclopedia of Applied Linguistics. Blackwell. 4-Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2018). An introduction to language. Cengage Learning. 5-Çelik, M. (2013). Linguistics for students of English Book1. İstanbul: Yargı Publications.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Alan Çalışması 10 3 30
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Quiz için Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 153

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 2 4 3 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 2 4 3 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 3 4 3 3 4 3 3 2 4 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 2 4 3 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 2 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek