[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
İDED713 | DİLBİLİM II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 4 | 6,00 |
[Lisans]
İngilizce
Bu dersin amacı Genel Dilbilim, Dilbilimin alt dalları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. Öğrencilere dilin çok boyutluluğunu, dil ediniminin ve kullanımının temel kavramlarını öğretmektir.
Prof. Dr. Cristina Mirela Nicolaescu
1 | Öğrenciler dilbilim ve dil ile ilgili temel kavramları öğrenirler. |
2 | Öğrenciler dilbilim ve alt dallarının ne olduğunu, hangi konular üzerinde çalıştığını öğrenir. |
3 | Öğrenciler dilin değişik düzlemlerinden yola çıkarak dil öğretiminde yapısal boyuttaki çalışmaları değerlendirebilir ve bunları etkili biçimde uygulayabilir. |
4 | Öğrenciler dile ilişkin daha bütüncül ve bilimsel bir bakış açısına sahip olurlar. |
5 | Öğrenciler İngilizce ve diğer diller arasında karşılaştırma yapabilir, fark ve benzerlikleri öğrenir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin içeriğinde dil, dil ve dilbilim arasındaki ilişki, sesbilim, görevsel sesbilim, biçimbilim, sözdizimi nedir sorularına cevap aranacaktır. Dil -toplum, dil-kültür, dil edinimi, edim bilim, söylem çözümlemesi konuları ele alınacak, dilin yapı düzlemi ötesindeki işleyişi irdelenecektir.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş | okuma | yok |
2 | Anlambilim | okuma | yok |
3 | Dillerde Anlamın İncelenmesi | okuma | yok |
4 | Dil Varyasyonu: Dünyadaki Diller | okuma | yok |
5 | Dil Varyasyonu: Dil İçi Varyasyon | okuma | yok |
6 | Dilin Değişimi | okuma | yok |
7 | Dilin değişiminin çelişkili yönleri | okuma | yok |
8 | Edimbilim: İletişim Modelleri | okuma | yok |
9 | Edimbilim: Söz Edimleri | okuma | yok |
10 | Psikodilbilim: İşitme Engelliler ve Dil: İşaret Dili | okuma | yok |
11 | Okuma İlkeleri ve Öğretimi | okuma | yok |
12 | Yabani ve İzole Çocuklar ve Dil Öğrenimi için Kritik Dönem | okuma | yok |
13 | Hayvanlar ve Dil Öğrenimi | okuma | yok |
14 | Dil ve Beyin | okuma | yok |
1-George Yule - The Study of Language Linguistics for English Learners 2-Kocaman,A.(ed) (2006). Dilbilim: Temel Kavramlar, Sorunlar, Tartışmalar. Dil Derneği Y., Ankara. 3-Johnson,K.& H.Johnson (2004). Encyclopedia of Applied Linguistics. Blackwell. 4-Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2018). An introduction to language. Cengage Learning. 5-Çelik, M. (2013). Linguistics for students of English Book1. İstanbul: Yargı Publications.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
[ToplamIsYuku] | 153 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | [PC] 18 | [PC] 19 | [PC] 20 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||
[OC] 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 |