GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDED711 BATI FELSEFESİ TARİHİ II Seçmeli Ders Grubu 3 4 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin temel amacı öğrencilere Batı Felsefe geleneğine mensup önemli düşünürlerin yaşamlarını ve fikirlerini öğretmektir. Bir başka amaç da, tarihsel süreç içerisinde felsefi düşünceyi kategorilere ayırarak ve açıklayarak günümüz Batı düşünce sisteminin nasıl oluştuğunu ortaya koymaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Hülya Küçükoğlu


1 Öğrenciler Batı felsefesine ait ana kavramları tanımlayabilecek, açıklayabilecek ve ayırt edebileceklerdir.
2 Öğrenciler Klasik ve çağdaş felsefi metinleri okuyup anlayabileceklerdir.
3 Öğrenciler temel felsefi sorunları açıklayabilecek ve bakış açılarını savunabileceklerdir.
4 Öğrenciler felsefe akımları ve edebiyat arasında bağlantılar kurabileceklerdir.
5 Öğrenciler eleştirel düşünebilir, fikirler ve olayları birbirleriyle ilişkilendirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriği bir yandan başlangıcından günümüze Batı Felsefesi tarihini ana hatları ve başlıca figürleri ile işlerken, diğer yandan da tarihi süreç içerisinde önemli felsefi sorulara cevaplar aramaktır. Düşünürler ve onların fikirleri yaşadıkları dönemin tarihsel, toplumsal ve ekonomik bağlamında değerlendirilerek toplumsal kökenleri ve fikirleri arasında bağlar kurulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş Okuma Yok
2 19. Yüzyıl Felsefesi Okuma Yok
3 19. Yüzyıl Felsefesi: Friedrich Nietzsche Okuma Yok
4 19. Yüzyıl Felsefesi: Friedrich Nietzsche Okuma Yok
5 20. Yüzyıl Felsefesi Okuma Yok
6 20. Yüzyıl Felsefesi: Edmund Husserl Okuma Yok
7 20. Yüzyıl Felsefesi: Edmund Husserl Okuma Yok
8 Albert Camus Okuma Yok
9 Albert Camus
10 Jean-Paul Sartre Okuma Yok
11 Jean-Paul Sartre Okuma Yok
12 Simone de Beauvoir Okuma Yok
13 Simone de Beauvoir Okuma Yok
14 Genel tekrar Okuma Yok

1-Franklin Le Van Baumer, Main Currents of Western Thought (New Haven: YaleUniversity Press, 1966). 2-Bryan Magee, The Great Philosophers (Oxford, 1987). 3-Bertrand Russell, A History of Western Philosophy 4-Marcia Colish, Medieval Foundations of the Western Intellectual Tradition (YaleUniversity Press, 1997). 5-Stumpf, Samuel Enoch. Socrates to Sartre: A History of Philosophy (New York: McGraw-Hill Book Company, 1996).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 14 5 70
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 1 3 2 3 4 4 3 5 4 3 3 4 5 5 4
ÖÇ 2 1 3 2 3 4 4 3 5 4 3 3 4 5 5 4
ÖÇ 3 1 3 2 3 4 4 3 5 4 3 3 4 5 5 4
ÖÇ 4 1 3 2 3 4 4 3 5 4 3 3 4 5 5 4
ÖÇ 5 1 3 2 3 4 4 3 5 4 3 3 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek