| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İDED303 | İNGİLİZ ŞİİRİ I | Ders | 3 | 5 | 5,00 | 
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı İngiliz şiirinin ve şiirsel yazın şeklinin ilgili dönemler içerisinde gelişimini, şiir sanatını, şiir terimlerini ve akımlarını vererek öğretmektir.
Prof. Dr. Cristina Mirela Nicolaescu
| 1 | Öğrenciler İngiliz şiirinin genel özelliklerini ve çeşitli vasıflarını bilirler | 
| 2 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatının ilgili dönemin şairlerinin eserlerini incelemiş olduklarından, döneme dair detaylı bilgiye sahip olurlar. | 
| 3 | Öğrenciler şiir yapıtlarını inceleme becerilerini geliştirmiş olacaklar. | 
| 4 | Öğrenciler İngiliz şiiri ile tarihsel, edebi ve kültürel bağlamı arasındaki bağlantıyı kavrarlar. | 
| 5 | Öğrenciler şiir okuma ve kavrama yetilerini geliştirirler | 
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin içeriğinde şiir kavramı ele alınacak ve şiir dilinde kullanılan çeşitli sanatlar, kuramsal açıklamalar ve türler çeşitli örneklerle incelenecektir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş (şiir nedir, özellikleri), kavramsal temeller, şiir türleri. | okuma | yok | 
| 2 | Bir şiir nasıl analiz edilir (yakından okuma ve yorumlama) | okuma | yok | 
| 3 | Eski İngilizce'de lirik, kahramanlık ve dini şiirler | okuma | yok | 
| 4 | Bir şiirin unsurları, boş ve serbest şiir | okuma | yok | 
| 5 | Orta Çağ Şiirleri | okuma | yok | 
| 6 | Ölçü Çeşitleri, Ritim, Kafiye, Edebi Araçlar | okuma | yok | 
| 7 | Ortaçağ'da şiir türleri | okuma | yok | 
| 8 | Ortaçağ'da şiir türleri | okuma | yok | 
| 9 | Erken Rönesans şiirleri | okuma | yok | 
| 10 | Metin analizi | okuma | yok | 
| 11 | Sabit bir biçime sahip şiir (sone) | okuma | yok | 
| 12 | Sabit bir biçime sahip şiir (sone) | okuma | yok | 
| 13 | İncelenen dönemlerdeki şiirin temel özelliklerini özetlemek | okuma | yok | 
| 14 | Genel tekrar | okuma | yok | 
1-James Fenton. An Introduction to English Poetry. 2001 2-Thomas M Woodman. Early Romantics : Perspectives in British Poetry from Pope to Wordsworth. 1998. 3-Margaret Ferguson Ph.D. and Mary Jo Salter. The Norton Anthology of Poetry. 2004 4-The New Princeton Encyclopedia of Poetry and Poetics, 1993/2016, Princeton Univ. Press, ed. Alex Preminger, TVT Brogan 5-The Norton Anthology of Poetry, Margaret Ferguson, 2004, WW Norton& company 6-Renaissance Literature and Culture by Lisa Hopkins. Continuum. 2006. 7-Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period 1789-1830. 2nd ed. Longman: London & New York. 1992. 8-O’Flinn, Paul. How to Study Romantic Poetry, London: Macmillan, 2001. 9-Perrine, Laurence. Sound and Sense: An Introduction to Poetry 10-Whitehead, John. Hardy to Larkin: Seven English Poets 11-Lucas, John. Modern English Poetry from Hardy to Hughes. 12-Draper, R.P. An Introduction to Twentieth-Century Poetry in English
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 | 
| Quiz | 1 | 40 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Quiz | 1 | 1 | 1 | 
| Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 | 
| Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | 
| Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |