GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDED708 ORTAÇAĞ VE RÖNESANS EDEBİYATINDAN SEÇKİLER Seçmeli Ders Grubu 3 2 6,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı Ortaçağ ve Rönesans kültür ve edebiyatına ilişkin genel bir bilgi vermek ve bakış açısı kazandırmaktır. Bu dönemlerde öne çıkan yazarların eserleri incelenerek Ortaçağ ve Rönesans düşüncesinin genel bir değerlendirmesini yapılacaktır.


Prof. Dr. Cristina Mirela Nicolaescu


1 Öğrenciler bu dönemlerin önemli yazar ve düşünürlerinin eserlerini inceleyerek tanırlar.
2 Öğrenciler bu dönemlerin tarihi, kültürel, siyasi yapısını edebiyat aracılığıyla incelerler.
3 Öğrenciler bu dönemlere ait eserleri incelemek için gerekli bakış açısını oluştururlar.
4 Öğrenciler dönemlere ait hümanizm, Hristiyanlık, Rönesans , Reform, sone, romans, alegori gibi kavramları öğrenirler.
5 Öğrenciler bu dönemler ile ilgili tarihi, sosyal ve politik bilgilere sahip olur.

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu dersin içeriği öğrencilerin Ortaçağ ve Rönesans düşüncesinin ortaya çıkmasına yol açan toplumsal, kültürel, politik ve edebi arka plan üzerinde bilgi sahibi olmaları sağlamaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ortaçağ İngiltere'sinin Tarihi ve Sosyal Arka Planına Genel Giriş okuma yok
2 Ortaçağ İngiltere'sinin Tarihi ve Sosyal Arka Planına Genel Giriş okuma yok
3 Romans: Sir Gawain ve Yeşil Şövalye okuma yok
4 Romans: Sir Gawain ve Yeşil Şövalye okuma yok
5 Alegori: Piers Plowman okuma yok
6 Chaucer: Canterbury Hikayeleri okuma yok
7 Chaucer: Canterbury Hikayeleri okuma yok
8 Chaucer: Canterbury Hikayeleri okuma yok
9 Elizabeth (Rönesans) İngiltere'sinin Tarihi ve Sosyal Arka Planına Giriş okuma yok
10 Sone: Wyatt, Surrey okuma yok
11 Sir Philip Sidney okuma yok
12 Shakespeare okuma yok
13 Shakespeare okuma yok
14 Genel tekrar okuma yok

1-RosemaryHorroxand W. Mark Ormrod (Ed.). A Social History of England, 1200–1500.Cambridge: Cambridge UP, 2006. 2-ChristopherDyer. Standards of Living in the later Middle Ages: Social Change in Englandc. 1200-1520. Cambridge. Cambridge UP, 1989. (Bilkent Library) 3-Alexander, Michael (trans.). The Earliest English Poems. 1966. London: PenguinBooks, 1991. 4-Greenblatt, Stephen. Renaissance Self-Fashioning: From More to Shakespeare. Chicago: Chicago University Pres, 1984. 5-Werkmeister, William Henry. Ed. Facets of the Renaissance. New York: University of Southern California Pres, 1971. 6-The Norton Anthology of English Literature, Vol. I



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Alan Çalışması 10 3 30
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Quiz için Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 153

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 3 4 5 3 5 5 4 4 3 3 5 2 5 5 4
ÖÇ 2 3 4 5 3 5 5 4 4 3 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 3 3 4 4 3 5 5 4 4 3 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 4 3 4 4 3 5 5 4 4 3 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 5 3 4 4 3 5 5 4 4 3 4 3 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek