Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDED708 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS EDEBİYATINDAN SEÇKİLER | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 2 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı Ortaçağ ve Rönesans kültür ve edebiyatına ilişkin genel bir bilgi vermek ve bakış açısı kazandırmaktır. Bu dönemlerde öne çıkan yazarların eserleri incelenerek Ortaçağ ve Rönesans düşüncesinin genel bir değerlendirmesini yapılacaktır.
Prof. Dr. Cristina Mirela Nicolaescu
1 | Öğrenciler bu dönemlerin önemli yazar ve düşünürlerinin eserlerini inceleyerek tanırlar. |
2 | Öğrenciler bu dönemlerin tarihi, kültürel, siyasi yapısını edebiyat aracılığıyla incelerler. |
3 | Öğrenciler bu dönemlere ait eserleri incelemek için gerekli bakış açısını oluştururlar. |
4 | Öğrenciler dönemlere ait hümanizm, Hristiyanlık, Rönesans , Reform, sone, romans, alegori gibi kavramları öğrenirler. |
5 | Öğrenciler bu dönemler ile ilgili tarihi, sosyal ve politik bilgilere sahip olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu dersin içeriği öğrencilerin Ortaçağ ve Rönesans düşüncesinin ortaya çıkmasına yol açan toplumsal, kültürel, politik ve edebi arka plan üzerinde bilgi sahibi olmaları sağlamaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ İngiltere'sinin Tarihi ve Sosyal Arka Planına Genel Giriş | okuma | yok |
2 | Ortaçağ İngiltere'sinin Tarihi ve Sosyal Arka Planına Genel Giriş | okuma | yok |
3 | Romans: Sir Gawain ve Yeşil Şövalye | okuma | yok |
4 | Romans: Sir Gawain ve Yeşil Şövalye | okuma | yok |
5 | Alegori: Piers Plowman | okuma | yok |
6 | Chaucer: Canterbury Hikayeleri | okuma | yok |
7 | Chaucer: Canterbury Hikayeleri | okuma | yok |
8 | Chaucer: Canterbury Hikayeleri | okuma | yok |
9 | Elizabeth (Rönesans) İngiltere'sinin Tarihi ve Sosyal Arka Planına Giriş | okuma | yok |
10 | Sone: Wyatt, Surrey | okuma | yok |
11 | Sir Philip Sidney | okuma | yok |
12 | Shakespeare | okuma | yok |
13 | Shakespeare | okuma | yok |
14 | Genel tekrar | okuma | yok |
1-RosemaryHorroxand W. Mark Ormrod (Ed.). A Social History of England, 1200–1500.Cambridge: Cambridge UP, 2006. 2-ChristopherDyer. Standards of Living in the later Middle Ages: Social Change in Englandc. 1200-1520. Cambridge. Cambridge UP, 1989. (Bilkent Library) 3-Alexander, Michael (trans.). The Earliest English Poems. 1966. London: PenguinBooks, 1991. 4-Greenblatt, Stephen. Renaissance Self-Fashioning: From More to Shakespeare. Chicago: Chicago University Pres, 1984. 5-Werkmeister, William Henry. Ed. Facets of the Renaissance. New York: University of Southern California Pres, 1971. 6-The Norton Anthology of English Literature, Vol. I
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 |