Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDED709 | KISA ÖYKÜ İNCELEMELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı kısa öyküyü bir edebiyat türü olarak öğretmek ve çeşitli yazarların teknik özelliklerini karşılaştırmaktadır. Kurgunun temel öğeleri olan olay örgüsü, karakter, tema, tarz ve anlatının genel olarak bir kurguya ve kısa hikaye türüne nasıl katkıda bulunduğunu anlamaktır.
Arş. Gör. Arzu Çevirgen
1 | Öğrenciler Kısa Öykünün edebi bir tür olarak karakteristik özelliklerini, yerini ve önemini kavrayabilir. |
2 | Öğrenciler herhangi edebi bir kurguyu analiz edebilir. |
3 | Öğrenciler Kısa Öyküyü edebi bir tür olarak analiz edebilir. |
4 | Öğrenciler Kısa Öykünün Amerikan ve İngiliz Edebiyatı kadar Dünya Edebiyatından örneklerini de okuyup anlayabilir. |
5 | Öğrenciler kurgunun temel öğeleri olan olay örgüsü, karakter, tema, tarz ve anlatının genel olarak bir kurguya ve kısa hikaye türüne nasıl katkıda bulunduğunu herhangi bir edebi kurguda analiz edip deneyimleyebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde İngiliz ve dünya edebiyatından öyküler, metin çözümleme ve dönemsel bağlam dikkate alınarak incelenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Okuma | Yok |
2 | Kısa Öyküye Giriş | Okuma | Yok |
3 | Bir Kısa Hikaye nasıl analiz edilir? | Okuma | Yok |
4 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
5 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
6 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
7 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
8 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
9 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
10 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
11 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
12 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
13 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
14 | Kısa öykü incelemesi | Okuma | Yok |
1-Charters, Ann. The Story and Its Writer. United States of America: St. Martin’s Press, Inc, 1987. 2-Roberts, Edgar V.,Jacobs, Henry E. Fiction. New Jersey: Prentice Hall, Inc, 1989. 3-Baldick, C. (1996). The Concise Oxford dictionary of literary terms. New York: Oxford University Press. 4-Gill, R. (2006). Mastering English Literature (3rd edition). Great Britain: Palgrave Macmillan. 5-Fiction 100: An Anthology of Short Stories, James H. Pickering
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 13 | 5 | 65 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |