GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDED704 METİN OKUMA II Seçmeli Ders Grubu 3 2 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı okuma, okuduklarını anlama, yorumlama ve sözlü/yazılı olarak anladıklarını aktarma becerilerini geliştirmek ve okuma alıştırmaları yoluyla temel edebiyat terimlerini ve kavramlarını öğretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Hülya Küçükoğlu


1 Öğrenciler Düzyazı ve Öyküyle ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar.
2 Öğrenciler Düzyazı metinlerini ve öyküleri okur, anlar ve tahlil eder.
3 Öğrenciler edebi metinleri yorumlar.
4 Öğrenciler İngiliz edebiyatındaki eserleri dil kullanımı, kelime seçimi, betimleme araçlarının kullanımı, konu seçimi, eser yapısı, kullanılan temalar ve eser türleri açısından analiz eder.
5 Öğrenciler metni olay örgüsü, çatışma, karakter, mekan-zaman, bakış açısı, tema, sembol-motif ve betimleme/tasvir açısından inceler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında incelenen eserler hakkında öğrencilerin yorum yapabilme ve eleştiride bulunabilme yeteneklerinin geliştirilmesidir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Metin analizinin unsurları Okuma Yok
2 Hamlet Act 1 Okuma ve Analiz Okuma yok
3 Hamlet Act 2 Okuma ve Analiz Okuma Yok
4 Hamlet Act 3 Okuma ve Analiz Okuma Yok
5 Hamlet Act 4 Okuma ve Analiz Okuma Yok
6 Hamlet Act 5 Okuma ve Analiz Okuma Yok
7 Kısa Hikaye Okuma ve Analizi Okuma Yok
8 Arasınav Okuma Yok
9 Sineklerin Tanrısı Okuma ve Analizi Okuma Yok
10 Metin incelemesi Okuma Yok
11 Sineklerin Tanrısı Okuma ve Analizi
12 Sineklerin Tanrısı Okuma ve Analizi Okuma Yok
13 Kısa Hikaye Okuma ve Analizi OKuma Yok
14 Kısa Hikaye Okuma ve Analizi Okuma Yok

Ders Kitabı: 1- Shakespeare, William, 1564-1616 author. (1954). The tragedy of Hamlet, Prince of Denmark. [London] :The Folio Society,. 2- Golding, W. (2011). Lord of the flies. Faber & Faber. 3-Scholes, Robert , (1988), Elements of Fiction: An Anthology,Oxford University Press 4-Fiction 100: An Anthology of Short Stories, James H. Pickering



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 14 5 70
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 3 4 3 4 4 3 2 4 4 3 1 2 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 3 4 4 3 2 4 4 3 1 2 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 4 4 3 2 4 4 3 1 2 4 4 4
ÖÇ 4 3 4 3 4 4 3 2 4 4 3 1 2 4 4 4
ÖÇ 5 3 4 3 4 4 3 2 4 4 3 1 2 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek