Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDED701 | HİKAYE İNCELEME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilere öykü türünü tanıtmayı amaçlamaktadır. Öykü türünün ögeleri (karakter yaratma, anlatıcının bakış açısı, mekan ve zaman, olay örgüsü, tema, ton, ve mod) öykü türünün güçlü örnekleri üzerinden incelenecektir.
Öğr. Gör. Sadetting Güçlü
1 | Öğrenciler kurgu ögelerini bilirler. |
2 | Öğrenciler hikâye türünde yazılmış eserleri inceleyebilirler. |
3 | Öğrenciler kısa hikâye türünün özelliklerini bilirler. |
4 | Öğrenciler kısa hikâye türünde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli tür, alt tür ve öykü sanatı hususlarında bilgi ve terminolojiyi öğrenir. |
5 | Öğrenciler bu kazanımlarını seçilmiş eserleri üzerinde uygulayarak deneyim kazanmalarına olanak tanınır ve öykü örneklerini yetkin bir biçimde inceleyerek sonuç çıkarabilmeleri sağlanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde hikâyenin tanımı, ögeleri ve tarihsel gelişimi incelenecektir. Seçilen çeşitli eserler okunur ve irdelenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: hikâye tanımı | Okuma | Yok |
2 | Hikâye tanımı | Okuma | Yok |
3 | Hikâye türünün ögeleri | Okuma | Yok |
4 | Hikâye türünün ögeleri | Okuma | Yok |
5 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
6 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
7 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
8 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
9 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
10 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
11 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
12 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
13 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
14 | Hikâye İncelemesi | Okuma | Yok |
1-The Penguin Book Of English Short Stories 2-The Second Penguin Book of English Short Stories 3-The Penguin Book of Modern British Short Stories 4-Marcus, S., A World of Fiction; Twenty Timeless Stories, Addison Wesley Publishing Company: New York, 1995. 5- DiYanni, R., Literature: Reading Fiction, Poetry, Drama, and the Essay, McGraw-HillCollege, New York, 1997.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |