GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ011AS SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, özellikle İngiliz Dili Eğitimi sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, öğrencilerin sosyal etkileşime bir yaklaşım olarak ve kurumsal konuşmaları (örn., dil sınıflarındaki söylem) çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak konuşma çözümlemesini, söylem çözümlemesine kıyaslayarak, anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır.


Bölüm öğretim üyesi


1 Dersin sonunda öğrenciler, 1. Konuşma Çözümlemesi ilke ve tekniklerini yabancı dil sınıflarındaki söylem çerçevesinde anlamış olacaktır. 2. Dil sınıflarından toplanan ses ve video kayıtlarını çevriyazına dönüştürebileceklerdir. 3. Yüz yüze iletişimin temel prensiplerini anlamış olacaklardır.
2 4. Dil sınıflarındaki öğretim ve öğrenim süreçlerini mikro-analitik olarak çözümleyebileceklerdir. 5. Öğretmen konuşmasından dil öğretim fırsatları yaratmak amacıyla faydalanma becerileri geliştireceklerdir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Dersin sonunda İngilizce öğretmeni adaylarının dil becerileri ve öğretmenlik uygulamaları farklı söylem türlerinde gerçek dil kullanımını inceleyerek metinlerde tutarlılık ve uyumluluğu analiz edebilirler; metinde uyumluluk ve tutarlılığın dil öğretimindeki yerini irdeleyerek katkısını tartışabilirler; söylem çözümlemesi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı açıklayabilirler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sözlü ve Yazılı Söylem
2 Söylem Çözümlemesi üzerine Farklı Yaklaşımlar Söylem Çözümlemesi ve Konuşma Çözümlemesi
3 Söylemsel Uygulamalardan Etkileşimsel Uygulamalara Geçiş İletişimsel Yetiden Etkileşimsel Yetiye Geçiş Konuşmanın Çevriyazının Yapılması Öğretmen Araştırması ve Söylem Çözümlemesi
4 Söz Sıra Alma, Oluşturma, Paylaşma ve Verme Söz Sırası Alma Uygulamaları
5 Dizi Düzeni Yeğleme Düzeni Konuşmayı Genişletmek
6 Bağlama Özgü Konuşma Dizileri İstekte Bulunma, Özür Dileme, İltifatta Bulunma ve Duyuru Yapma Katılma ve Katılmama Durumu
7 Konu Yönetimi Uygulamaları Konuyu Açmak, Değiştirmek ve Kapatmak
8 Ara sınav
9 Hikaye Anlatım Uygulamaları Anlatımın Başlatılması, Gerçekleştirilmesi ve Anlatıma Yönelim Gösterilmesi Genel Yapısal Uygulamalar Konuşmayı Açmak ve Kapatmak
10 Sosyal Etkileşim ve Yabancı Dil Sınıf İçi Söylemi: İlk Çalışmalar
11 Etkileşimsel bir Kaynak Olarak Öğretmen Konuşması Sınıf içi Etkileşimsel Yeti SETT Video Destekli Gözlem ve Öğretmen Gelişimi
12 Yabancı Dil Sınıfları Mikro Bağlamları Yabancı Dil Sınıfları Mikro Modları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final sınavı

1.Wong, J. & Waring, H. Z. (2010). Conversation analysis and second language pedagogy. Routledge. 2.Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A conversation analysis perspective. Malden: Blackwell. 3.Sert, O. (2015). Social interaction and L2 classroom discourse. Edinburgh: Edinburgh University Press. 4.Walsh, S. (2006). Investigating classroom discourse. New York, NY: Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 7 3 21
Tartışma 4 1 4
Soru-Yanıt 6 2 12
Takım/Grup Çalışması 4 8 32
Gösterme 5 4 20
Makale Kritik Etme 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 6 2 12
Ev Ödevi 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek