GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ010AS TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


İngilizce


Yabancı dili anlamlı iletişim için kullanmak istediğimizde dili oluşturan becerilerin tek başına kullanılmadığını ve birbirlerini destekleyecek ve besleyecek şekilde kullanıldıklarını fark ederiz. Geleneksel olarak öğretmenler dil becerilerini algısal beceriler (okuma ve dinleme) ve üretken beceriler (yazma ve konuşma) diye ayırsalar da becerilerin kullanımı çok katlı ve çok yönlü olduğu aşikârdır. Bu derste dil becerilerini bir bütünlük oluşturacak şekilde öğretmek, dil girdisi ve dil çıktısının nasıl harmanlandığını göstermek amaçlanmıştır.


Bölüm öğretim üyesi


1 Öğrenciler dil becerilerinin gerektirdiği yeterlikleri tanıyabilecekler.
2 Öğrenciler, sınıf dışında dilin kullanıldığı gibi, değişik dil becerilerini harmanlayarak öğrenme ve öğretme imkânları hazırlayabilecekler.
3 Öğrenciler, demo dersler hazırlayarak teorik bilgilerini uygulamaya dökmeye hazırlanacaklar.
4 Öğrenciler, farklı dil becerilerini entegre ederek ders planları oluşturabilecekler.
5 Öğrenciler, dil becerilerini geliştirme konusunda bireysel geri bildirim sağlayabilecek ve gelişimi değerlendirebilecekler.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dâhilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak, öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenmesi; okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceği, ders hedeflerinde varsa, dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi dil unsurlarının bu beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceği konular üzerinde durulur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş. Dersin içeriğini genel olarak tanıtma. Kullanılacak materyallerin tanıtılması. Öneri ve isteklerin dinlenmesi
2 Dil becerilerini öğretilmesi : genel bakış
3 Okuma becerisi kapsamında Yoğun okuma Okuma metnini anlama ve metni inceleme, metnin tipini ve metin tipinin gerektirdiği mekanizmaları inceleme
4 Geniş çaplı okuma Değişik okuma materyallerini inceleme ve bu materyalleri kullanarak tartışma, fikir üretme.
5 Yazma becerisi prensiplerini tanıma
6 Yazma becerisini desteklemek için okuma ve materyal toplama
7 Yabancı dilde dinleme ve konuşma becerilerini inceleme Başlangıç seviyesindeki öğrenciler için dinleme ve konuşma becerisi geliştirmek için gerekli altyapıyı inceleme
8 Görev-temelli etkileşim örnekleri inceleme
9 Zorlanmış üretme (pushed output) örnekleri inceleme ve öğrencinin üretebilmesi için okuma ve dinleme çalışmaları yapma
10 Yabancı dilde akıcılığı geliştirmek için ders materyalleri inceleme ve dizayn etme
11 Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre A seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu
12 Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre B seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu
13 Sunum Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine göre C seviyeleri kıstaslarında demo ders sunumu
14 Genel tekrar

1. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. 2. Nation, I. S. P. (2009). Teaching ESL/EFL Reading and Writing. New York: Routledge 3. Nation, I. S. P., & Newton, J. (2009). Teaching EFL/ESL Listening and Speaking. New York: Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 1 8
Tartışma 2 8 16
Soru-Yanıt 1 6 6
Takım/Grup Çalışması 2 8 16
Gösterme 4 4 16
Beyin Fırtınası 1 1 1
Makale Kritik Etme 6 4 24
Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 6 2 12
Ev Ödevi 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 3 4 4 4 5 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 3 4 4 4 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 4 3 3 4 3 4 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 3 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 4 5 3 4 4 5 3 4 4 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek