Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ009AS | KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Kitle iletişiminde İngilizce dersi seçmeli bir ders olup öğrencileri farklı kitle iletişim türleri konusunda bilgilendirmeyi, öğrencilere kitle iletişiminde kullanılan İngilizce'yi üslup ve yapı olarak değerlendirme becerisi kazandırmayı ve bu kazanılan becerileri kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu gibi farklı türlerde yazılar yazabilmelerini amaçlar.
Dr. Öğr. Üyesi Ayça Aslan
1 | Öğrenci bu dersin sonunda, kitle iletişimi ile ilgili jargonu tanır ve terimleri tanımlar. |
2 | Kitle iletişiminde İngilizce kullanımıyla ilgili hipotez ve teorilerini tanır ve farklarını karşılaştırır. Editör mektupları, makaleler ve köşe yazılarını çözümleme, analiz etme, ana fikri bulma becerisi kazanır ve rapor yazabilir |
3 | Kitle iletişiminde İngilizceyi açıklamaya yardımcı olan disiplinleri adlandırır. |
4 | Farklı kitle iletişim türlerini tanır, bu türlerde kullanılan İngilizceye özel dil unsurlarının farkına varır ve bu unsurları kullanma becerisi geliştirir. |
5 | Kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu yazabilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Öğrenciler, gazete, dergi türleri gibi hem yazılı hem elektronik uluslar arası kitle iletişim araçlarını, bunların türlerini tanıyacak; uluslararası kitle iletişim araçlarında İngilizce'deki özel dil unsurlarının farkında olup ve onları kullanma becerilerini geliştirecekler; editör mektupları, makaleler ve köşe yazılarını çözümleme, analiz etme, ana fikri bulma becerisi kazanacak ve rapor yazabilecek; kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslayabilecek; kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu yazacak; aynı zamanda hedef dilin kendi kültürünü yansıtırken dilini nasıl kullandığını da örneklerle analiz edecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Konu anlatımı, tartışma | yok |
2 | İletişim nedir ve farklı iletişim çeşitleri nelerdir sorularının tartışılması (kişisel iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, uluslararası iletişim); farklı iletişim türlerinin öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması | Konu anlatımı, tartışma | yok |
3 | Kitle iletişiminin günümüz toplumundaki yeri ve önemi ve kitle iletişiminde İngilizce'nin önemi konularının tartışılması; bu konuda öğrencilerin yaptığı araştırmaların sunulması ve tartışılması | Konu anlatımı, tartışma | yok |
4 | Dil ve medya konusundaki temel kavramların tartışılması ve bu kavramların öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması | Konu anlatımı, tartışma | yok |
5 | Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması | Konu anlatımı, tartışma | yok |
6 | Medya dili alanında yapılan çalışmaların tartışılması Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması | Konu anlatımı, tartışma | yok |
7 | Haber sunumlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi | Konu anlatımı, tartışma | yok |
8 | Radyo programlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce'nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. | Konu anlatımı, tartışma | yok |
9 | Köşe yazıları ve manşetlerde kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması | Konu anlatımı, tartışma | yok |
10 | Kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslama üzerine tartışma ve öğrencilerin farklı örnekler üzerinden bu becerilerini geliştirmeleri. | Konu anlatımı, tartışma | yok |
11 | Kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslama üzerine tartışma ve öğrencilerin farklı örnekler üzerinden bu becerilerini geliştirmeleri. | Konu anlatımı, tartışma | yok |
12 | Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber ve manşet yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları kısa haber ve manşet örneklerinin incelenmesi | Konu anlatımı, tartışma | yok |
13 | Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak reklam ve editör mektubu yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları reklam ve editör mektubu örneklerinin incelenmesi | Konu anlatımı, tartışma | yok |
14 | Genel tekrar | Konu anlatımı, tartışma | yok |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication. London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Soru-Yanıt | 6 | 5 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |