GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ003AS İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


İngilizce


Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler.


Bölüm öğretim üyesi


1 Bu dersin sonunda öğrenci: Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkileri belirleyebilecek, ön ek ve son ekler yardımıyla üretilen sözcükleri belirleyebilecek ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretebilecek sözlü ve yazılı dilde temel deyimleri kullanabilecek sözlü ve yazılı dilde temel söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler

Birinci Öğretim


yok


yok


İngilizce sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır; öğrencilere İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirme fırsatı verilir; sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri, sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri kapsanır; bu ders kapsamında ayrıca, İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejilerine odaklanılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, ses, biçembirim, hece ve sözcük
2 Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki Anlam Türleri: Çok anlamlılık, eş anlamlılık, eşdizimlilik, sözcük çağrışımları ve özel değişke
3 Sözcük türetimi: kök, ön ek ve son ek ile sözcük türetimi
4 Sözlü ve yazılı dilde deyimler, öbeksi eylemler Söz öbekleri, argo, güzel adlandırma, neolojizm ve atasözleri
5 İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme
6 İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme
7 Sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri
8 Ara sınav
9 Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri
10 Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri
11 İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri
12 İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri
13 Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi
14 Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 7 3 21
Tartışma 5 6 30
Soru-Yanıt 6 5 30
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 5 3 15
Ev Ödevi 3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek