Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ003AS | İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler.
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan GÜÇLÜ
1 | Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkileri belirler. |
2 | Ön ek ve son ekler yardımıyla üretilen sözcükler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemleri analiz eder. |
3 | Öğretmede öncelikli sözcükleri (yaygınlık esaslarına göre) seçer. |
4 | Sözcük öğrenme ve öğretme strateji ve tekniklerini deneyimler. |
5 | Sözcük öğrenimini kolaylaştıran koşullara ve öğretim ilkelerine dayanan öğretme teknikleri geliştirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
İngilizce sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır; öğrencilere İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirme fırsatı verilir; sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri, sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri kapsanır; bu ders kapsamında ayrıca, İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejilerine odaklanılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ses, biçembirim, hece ve sözcük | ||
2 | Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki Anlam Türleri: Çok anlamlılık, eş anlamlılık, eşdizimlilik, sözcük çağrışımları ve özel değişke | ||
3 | Sözcük türetimi: kök, ön ek ve son ek ile sözcük türetimi | ||
4 | Sözlü ve yazılı dilde deyimler, öbeksi eylemler Söz öbekleri, argo, güzel adlandırma, neolojizm ve atasözleri | ||
5 | İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme | ||
6 | İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme | ||
7 | Sözcük öğretme etkinlikleri | ||
8 | Sözcük öğrenme teknikleri | ||
9 | Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri | ||
10 | Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri | ||
11 | İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri | ||
12 | İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri | ||
13 | Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi | ||
14 | Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi |
Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 66 |
Derse Katılım | 1 | 34 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Tartışma | 5 | 6 | 30 |
Soru-Yanıt | 6 | 5 | 30 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |