GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ002AS İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin genel amacı teknolojik imkanların dil öğretimi ve öğrenimi ile kesişim noktalarını kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmen adaylarına öğretmektir. Bilgisayar destekli dil öğretimi ilgili teoriler dönem başında aktarıldıktan sonra, öğrenciler sosyal medya, Internet siteleri, Hot Potatoes gibi çevrimiçi materyal yazılımları, video ve ses dosyaları, bilgisayar ortamlı iletişim, ve Derlem bazlı materyal geliştirme konularında yetkin hale getirilerek materyal dizayn etmeleri ve geliştirmeleri sağlanacaktır.


Bölüm öğretim üyeleri


1 Teknoloji bazlı dil öğretim materyallerini yetkin olarak değerlendirebilir.
2 Video ve ses dosyalarını ders planlarında etkin bir şekilde kullanılma becerilerini arttırır.
3 Sosyal medya kullanımının materyal dizaynına ve ders planlarına entegrasyonuna dair farkındalığını arttırır.
4 İnternet sitelerindeki metinleri değiştirerek veya aynen alarak belli dil becerilerinin gelişimini hedef alacak şekilde materyal üretebilir.
5 AntConc gibi bütünce çözümleme yazılımlarını kullanmayı öğrenerek derlem bazlı materyaller üretme becerileri kazanır.

Birinci Öğretim


yok


yok


Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilgisayar destekli dil ögretimi
2 Web 2.0
3 Materyal geliştirme kaynağı olarak internet
4 Hot Potatoes ile çevrimiçi materyal geliştirme (1)
5 Hot Potatoes ile çevrimiçi materyal geliştirme (2)
6 Filmler, Televizyon dizileri ve çevrimiçi video kaynakları
7 Bilgisayar destekli iletişim ve öğretime katkıları
8 Ara sınav
9 Bütünce dilbilimi ve özgün materyal geliştirme
10 Dil becerilerinin öğretiminde derlem kullanımı
11 Dil becerilerinin öğretiminde derlem kullanımı
12 Teoriden uygulamaya: teknoloji aracılığı ile dilbilimsel ve etkileşimsel yetinin gelişimi
13 Teoriden uygulamaya: teknoloji aracılığı ile dilbilimsel ve etkileşimsel yetinin gelişimi
14 Teoriden uygulamaya: teknoloji aracılığı ile dilbilimsel ve etkileşimsel yetinin gelişimi
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Blake, R.J. (2008). Brave New Digital Classroom: Technology and Foreign Language Learning. Washington: Georgetown University Press. Mitchell, I. (2009). The potential of the Internet as a language learning tool. In Michael Evans (ed.) Foreign Language Learning with Digital Technology (pp. 32-59). London: Continuum. Victoria, Australia: ACER Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 7 5 35
Soru-Yanıt 3 3 9
Gösterme 5 6 30
Proje Sunma 4 6 24
Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Ev Ödevi 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 5 3 3 4 4 5 4 3 3 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 3 3 3 4 3 3 4 3 4
ÖÇ 4 5 5 4 4 5 5 4 3 4 4 4 5 4
ÖÇ 5 3 4 5 5 4 3 4 5 3 3 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek