Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ002AS | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin ilk ve en önemli amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerine: • Malzeme ve Yöntemlere Güncel Yaklaşımlar, • Materyal Tasarımının İlkeleri ve Prosedürleri, • Veri Toplama ve Materyal Geliştirme, • Materyal Yazma Süreci, • Materyal Değerlendirme ve Uyarlama, • Dilbilgisi Öğretimine Yönelik Materyal Geliştirme, • Kelime Öğretimine Yönelik Materyal Geliştirme, • Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller, • Konuşma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller, • Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller, • Yazma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller, Öğretmektir. Bu dersin diğer amacı, teknolojik imkanların dil öğretimi ve öğrenimi ile kesişim noktalarını kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmen adaylarına öğretmektir. Bilgisayar destekli dil öğretimi ilgili teoriler dönem başında aktarıldıktan sonra, öğrenciler sosyal medya, Internet siteleri, Hot Potatoes gibi çevrimiçi materyal yazılımları, video ve ses dosyaları, bilgisayar ortamlı iletişim, ve Derlem bazlı materyal geliştirme konularında yetkin hale getirilerek materyal dizayn etmeleri ve geliştirmeleri sağlanacaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Ferzan ATAY
1 | İngilizce öğretimi için materyal tasarımının temel ilkelerini tanımlar ve açıklar. |
2 | Dil becerilerini (dinleme, konuşma, okuma, yazma) geliştirmeye yönelik materyaller oluşturur ve bu materyalleri sınıf ortamında uygular. |
3 | Teknolojik imkanlardan (ör. sosyal medya, derlem bazlı materyal geliştirme) yararlanarak dijital dil öğretim materyalleri tasarlar ve değerlendirir. |
4 | Materyal ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara yönelik etkili ve yenilikçi materyal geliştirme stratejileri uygular. |
5 | Mevcut materyalleri değerlendirir, uygun hale getirir ve öğretim hedeflerine uygun şekilde uyarlamalar yapar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Dersin amaçları, Kaynaklar | Ders anlatımı ve tartışma | |
2 | Malzeme ve Yöntemlere Güncel Yaklaşımlar | Ders anlatımı ve tartışma | |
3 | Materyal Tasarımının İlkeleri ve Prosedürleri | Ders anlatımı ve tartışma | |
4 | Materyal Tasarımının İlkeleri ve Prosedürleri | Ders anlatımı ve tartışma | |
5 | Veri Toplama ve Materyal Geliştirme | Ders anlatımı ve tartışma | |
6 | Materyal Yazma Süreci | Ders anlatımı ve tartışma | |
7 | Materyal Değerlendirme ve Uyarlama | Ders anlatımı ve tartışma | |
8 | Materyal Değerlendirme ve Uyarlama | Ders anlatımı ve tartışma | |
9 | Dilbilgisi Öğretimine Yönelik Materyal Geliştirme | Ders anlatımı ve tartışma | |
10 | Kelime Öğretimine Yönelik Materyal Geliştirme | Ders anlatımı ve tartışma | |
11 | Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller | Ders anlatımı ve tartışma | |
12 | Konuşma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller | Ders anlatımı ve tartışma | |
13 | Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller | Ders anlatımı ve tartışma | |
14 | Yazma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Materyaller | Ders anlatımı ve tartışma |
1. Azarnoosh et.al. (2016). Issues in Material Development. SENSE PUBLİSHERS. 2. Garton, S & Graves, K. (2014). International Perspectives on Materials in ELT. PALGRAVE MACMILLAN. 3. McDonough et.al. (2013). Materials and Methods in ELT. WILEY BLACKWELL. 4. Mishan, F & Timmis, I. (2015). Materials Development for TESOL. EDINBURGH UNIVERSITY PRESS. 5. Tomlinson, B. (2008). English Language Learning Materials. CONTİNUUM INTERNATİONAL PUBLİSHİNG GROUP.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |