Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ001AS | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Öğrenci bu dersin sonunda, Yabancı dil eğitimi ve öğretiminin dört tür öğrenme ve öğretme becerisi üzerine gelen çağdaş yönelimleri bulgulayıp eleştirebilecek ve yeni bilgi üretme ve uygulama yollarını içselleştirebilecektir.
Bölüm öğretim üyeleri
1 | Öğretmen adayları bu dersin sonunda aşağıdaki becerileri kazanacaklar. Öğrenciler, yabancı dil eğitiminde yeni yönelimleri tanımlar ve tartışırlar. Öğrenciler, yeni teknolojik yönelimleri tanımlar ve tartışırlar. Öğrenciler, bilgisayar destekli ve ağ gelişimli dil öğrenimini tanımlarlar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil öğrenimindeki yeni metodolojik yönelimleri tartışma | ||
2 | Yabancı dil öğrenimindeki yeni metodolojik yönelimleri tartışma | ||
3 | Yabancı dil öğrenimindeki yeni metodolojik yönelimleri tartışma | ||
4 | Öğrenmeyi değerlendirmede kullanılan varlık temelli yaklaşımlar | ||
5 | Dijital yerli ve göçmen diktonomisi | ||
6 | Yabancı dil öğreniminde öğretim teknolojisini kullanma ve tartışma | ||
7 | Yabancı dil öğreniminde öğretim teknolojisini kullanma ve tartışma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Bilgisayar destekli ve ağ gelişimli dil öğrenme araçları | ||
10 | Bilgisayar destekli ve ağ gelişimli dil öğrenme araçları | ||
11 | Yabancı dil öğrenme projelerindeki yeni yönelimler üzerine grup tartışması | ||
12 | Yabancı dil öğrenme projelerindeki yeni yönelimler üzerine grup tartışması | ||
13 | Yabancı dil öğrenme projelerindeki yeni yönelimler üzerine grup tartışması | ||
14 | Yabancı dil öğrenme projelerindeki yeni yönelimler üzerine grup tartışması | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Yabancı dil öğreniminde yeni yönelimler üzerine güncel makaleler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Gösterme | 5 | 3 | 15 |
Proje Sunma | 3 | 6 | 18 |
Makale Kritik Etme | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 |