Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ001AS | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin sonunda öğrenciler • Doğal Yaklaşım (The Natural Approach), • Prensipli Seçmencilik ve Bütünsel Yaklaşım (Principled Eclecticism and Holistic Approach), • Bilişsel Yaklaşım (Cognitive Approach), • Sözcüksel Yaklaşım (Lexical Approach), • Dil Öğretiminde Nörolinguistik Programlama Neuro Linguistic Programming (NLP) in Language Instruction), • Avrupa Dilleri Ortak Çerçive Programmı (Common European Framework of Reference for Language and the European Language Portfolio), • Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi (Computer-Assisted Language Learning), • Mobile Destekli Dil Eğitimi (Mobile-Assisted Language Learning), • Yabancı Dil Eğitiminde Kültürel Değerlendirme (Cultural Consideration in FLE), • İngilizce Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi (Classroom Management for EFL Teachers), tanımlayabilecek ve tartışabilecektir.
Dr. Öğr. Üyesi. Ferzan ATAY
1 | Doğal Yaklaşım, Sözcüksel Yaklaşım ve Nörolinguistik Programlama gibi yeni İngilizce öğretim yaklaşımlarını tanımlar ve açıklar. |
2 | Yapılandırmacı, içerik odaklı ve görev odaklı dil öğretimi gibi çağdaş yaklaşımları analiz eder ve sınıf içi uygulamaları değerlendirir. |
3 | Bilgisayar ve mobil destekli dil eğitiminin temel ilkelerini açıklar ve bu teknolojilerin sınıf içi uygulamalarını değerlendirir. |
4 | Dil öğretiminde kültürel değerlendirmenin önemini tartışır ve kültürler arası etkileşimi artırmak için stratejiler önerir. |
5 | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı ve Dil Portföyü gibi uluslararası standartların kullanımını açıklar ve bu standartlara dayalı öğretim materyalleri geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil öğrenimindeki yeni metodolojik yönelimleri tartışma | Ders anlatımı ve tartışma | |
2 | Doğal Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
3 | Prensipli Seçmencilik ve Bütünsel Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
4 | Bilişsel Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
5 | Bilişsel Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
6 | Bilişsel Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
7 | Sözcüksel Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
8 | Sözcüksel Yaklaşım | Ders anlatımı ve tartışma | |
9 | Dil Öğretiminde Nörolinguistik Programlama | Ders anlatımı ve tartışma | |
10 | Avrupa Dilleri Ortak Çerçive Programmı | Ders anlatımı ve tartışma | |
11 | Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi | Ders anlatımı ve tartışma | |
12 | Mobile Destekli Dil Eğitimi | Ders anlatımı ve tartışma | |
13 | Yabancı Dil Eğitiminde Kültürel Değerlendirme | Ders anlatımı ve tartışma | |
14 | İngilizce Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi | Ders anlatımı ve tartışma |
1. Çelik. S. (2014) .Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education. Vizetek. 2. Richards, J. C. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. 3. Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching (2nd ed.) Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |