Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ302AZ | ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Birinci dönem verilen dersteki kuramsal bilgileri baz alarak, öğrencilerin çocuk sınıfları için çeşitli izlenceler, ders planları, ve materyal üretmelerini sağlamak. Hazırladıkları izlenceleri baz alarak sınıf içinde mikro-öğretim yaptırmak. Mikro-öğretimlerine aldıkları sınıf söylemi bazlı dönüt ve kayıtlı görüntüleri üzerine eleştirel-yansıtıcı bir rapor yazdırarak çocuklara yabancı dil öğretimi teorileri doğrultusunda dil farkındalıklarını ve etkileşimsel yetilerini arttırmak.
Bölüm öğretim üyeleri
1 | Dönem sonunda öğrenciler; - Kuramsal bilgiler ışığında çocuklar için farklı ders planları ve materyaller üretebilecek. - mikro-öğretim hazırlayıp ders planlarını uygulamaya uygun bir şekilde geçirebilecek. - mikro-öğretimleri üzerine sınıf söylemi bazlı bir eleştiri yazıp dil farkındalığını arttıracak ve sınıf içi iletişimsel yetisini geliştirecek. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikâye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk sınıflarında göreve dayalı öğrenme | ||
2 | Çocuk sınıflarında yaratıcı materyaller | ||
3 | Çocuk sınıfları için izlence | ||
4 | Mikro-öğretim | ||
5 | Mikro-öğretim | ||
6 | Mikro-öğretim | ||
7 | Mikro-öğretim | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Mikro-öğretim | ||
10 | Mikro-öğretim | ||
11 | Quiz | ||
12 | Mikro öğretimlerin değerlendirilmesi | ||
13 | Mikro öğretimlerin değerlendirilmesi | ||
14 | Mikro öğretimlerin değerlendirilmesi | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Alptekin, C. Erçetin, G., Bayyurt, Y. (2007). The effectiveness of a theme-based syllabus for young L2 Learners. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 28(1), s. 1-17??Bourke, J.M. (2006). Designing a topic-based syllabus for young learners. ELT Journal. 60(3). s. 279-286??Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press??Walsh, S. (2006). Investigating Classroom Discourse. Routledge
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Gösterme | 6 | 2 | 12 |
Beyin Fırtınası | 4 | 3 | 12 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |