Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ302AZ | ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Birinci dönem verilen dersteki kuramsal bilgileri baz alarak, öğrencilerin çocuk sınıfları için çeşitli izlenceler, ders planları, ve materyal üretmelerini sağlamak. Hazırladıkları izlenceleri baz alarak sınıf içinde mikro-öğretim yaptırmak. Mikro-öğretimlerine aldıkları sınıf söylemi bazlı dönüt ve kayıtlı görüntüleri üzerine eleştirel-yansıtıcı bir rapor yazdırarak çocuklara yabancı dil öğretimi teorileri doğrultusunda dil farkındalıklarını ve etkileşimsel yetilerini arttırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Ayça Aslan
1 | Dönem sonunda öğrenciler kuramsal bilgiler ışığında çocuklar için farklı ders planları ve materyaller üretebilecek. |
2 | Mikro-öğretim hazırlayıp ders planlarını uygulamaya uygun bir şekilde geçirebilecek. |
3 | Mikro-öğretimleri üzerine sınıf söylemi bazlı bir eleştiri yazıp dil farkındalığını arttıracak ve sınıf içi iletişimsel yetisini geliştirecek. |
4 | Çocuklara İngilizce öğretmek için çağdaş teorileri ve metodolojileri değerlendirecek ve uygulayacak. |
5 | Çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini ve bunun dil edinimi üzerindeki etkisini anlayacak. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikâye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk sınıflarında göreve dayalı öğrenme | Konu anlatımı, tartışma | yok |
2 | Çocuk sınıflarında yaratıcı materyaller | Konu anlatımı, tartışma | yok |
3 | Çocuk sınıfları için izlence | Konu anlatımı, tartışma | yok |
4 | Mikro-öğretim | Konu anlatımı, tartışma | yok |
5 | Mikro-öğretim | Konu anlatımı, tartışma | yok |
6 | Mikro-öğretim | Konu anlatımı, tartışma | yok |
7 | Mikro-öğretim | Konu anlatımı, tartışma | yok |
8 | Mikro-öğretim | Konu anlatımı, tartışma | yok |
9 | Mikro-öğretim | Konu anlatımı, tartışma | yok |
10 | Hikaye anlatım teknikleri | Konu anlatımı, tartışma | yok |
11 | Hikaye anlatımı uygulamaları | Konu anlatımı, tartışma | yok |
12 | Hikaye anlatımı uygulamaları | Konu anlatımı, tartışma | yok |
13 | Hikaye anlatımı uygulamaları | Konu anlatımı, tartışma | yok |
14 | Genel tekrar | Konu anlatımı, tartışma | yok |
Alptekin, C. Erçetin, G., Bayyurt, Y. (2007). The effectiveness of a theme-based syllabus for young L2 Learners. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 28(1), s. 1-17 Bourke, J.M. (2006). Designing a topic-based syllabus for young learners. ELT Journal. 60(3). s. 279-286 Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Beyin Fırtınası | 4 | 3 | 12 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 |