GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ302AZ ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II Ders 3 6 5,00

Lisans


İngilizce


Birinci dönem verilen dersteki kuramsal bilgileri baz alarak, öğrencilerin çocuk sınıfları için çeşitli izlenceler, ders planları, ve materyal üretmelerini sağlamak. Hazırladıkları izlenceleri baz alarak sınıf içinde mikro-öğretim yaptırmak. Mikro-öğretimlerine aldıkları sınıf söylemi bazlı dönüt ve kayıtlı görüntüleri üzerine eleştirel-yansıtıcı bir rapor yazdırarak çocuklara yabancı dil öğretimi teorileri doğrultusunda dil farkındalıklarını ve etkileşimsel yetilerini arttırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Ayça Aslan


1 Dönem sonunda öğrenciler kuramsal bilgiler ışığında çocuklar için farklı ders planları ve materyaller üretebilecek.
2 Mikro-öğretim hazırlayıp ders planlarını uygulamaya uygun bir şekilde geçirebilecek.
3 Mikro-öğretimleri üzerine sınıf söylemi bazlı bir eleştiri yazıp dil farkındalığını arttıracak ve sınıf içi iletişimsel yetisini geliştirecek.
4 Çocuklara İngilizce öğretmek için çağdaş teorileri ve metodolojileri değerlendirecek ve uygulayacak.
5 Çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini ve bunun dil edinimi üzerindeki etkisini anlayacak.

Birinci Öğretim


yok


yok


Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikâye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk sınıflarında göreve dayalı öğrenme Konu anlatımı, tartışma yok
2 Çocuk sınıflarında yaratıcı materyaller Konu anlatımı, tartışma yok
3 Çocuk sınıfları için izlence Konu anlatımı, tartışma yok
4 Mikro-öğretim Konu anlatımı, tartışma yok
5 Mikro-öğretim Konu anlatımı, tartışma yok
6 Mikro-öğretim Konu anlatımı, tartışma yok
7 Mikro-öğretim Konu anlatımı, tartışma yok
8 Mikro-öğretim Konu anlatımı, tartışma yok
9 Mikro-öğretim Konu anlatımı, tartışma yok
10 Hikaye anlatım teknikleri Konu anlatımı, tartışma yok
11 Hikaye anlatımı uygulamaları Konu anlatımı, tartışma yok
12 Hikaye anlatımı uygulamaları Konu anlatımı, tartışma yok
13 Hikaye anlatımı uygulamaları Konu anlatımı, tartışma yok
14 Genel tekrar Konu anlatımı, tartışma yok

Alptekin, C. Erçetin, G., Bayyurt, Y. (2007). The effectiveness of a theme-based syllabus for young L2 Learners. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 28(1), s. 1-17 Bourke, J.M. (2006). Designing a topic-based syllabus for young learners. ELT Journal. 60(3). s. 279-286 Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 2 24
Soru-Yanıt 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 6 3 18
Beyin Fırtınası 4 3 12
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 8 3 24
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 3 5 5 5 5 5 5 4 2 3 5
ÖÇ 2 5 5 2 5 5 5 5 5 5 4 3 3 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 3 5 4 5 5 5 5 3 3 2 5
ÖÇ 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 1 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek