Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ201AZ | İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; dil öğretiminin tarihsel gelişmeleri; İngilizce öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlar; Dilbilgisi Çeviri, Doğrudan Anlatım, Dinle-Konuş (Audio-Lingual) Yöntemler, Sessiz Yöntem (The Silent Way), Desuggestopedia, Community Language Learning, Total Physical Response, İletişimsel Yaklaşım, Çoklu Zeka Kuramı, İşbirlikçi Öğrenme ve Diğer (Content Based Instruction, Task-Based Instruction, Learning Strategy Training) temel yaklaşım, yöntem ve tekniklerin incelenerek, özelliklerinin ve kullanımlarının anlaşılması ve sınıf içi gösterimlerle uygulamalarının kazandırılması
Bölüm öğretim üyeleri
1 | 19. Yüzyıldan günümüze kadar yer alan temel dil eğitim akımlarını belirleyip tanımlayacak Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarını ayırt edebilecek |
2 | Dilbilgisi Çeviri, Doğrudan Anlatım, Dinle-Konuş (Audio-Lingual) Yöntemler, Sessiz Yöntem (The Silent Way), Desuggestopedia, Community Language Learning, Total Physical Response, İletişimsel Yaklaşım, Çoklu Zeka Kuramı, İşbirlikçi Öğrenme ve Diğer (Content-Based Instruction, Task-Based Instruction, Learning Strategy Training) yöntemlerinin belirleyip tanımlayabilecek |
3 | Yöntemlerde yer alan teknikleri ayırt edecek Yöntemin ilkelerine bağlı bir tekniğin kullanımını gösterebilecek |
Birinci Öğretim
yok
yok
İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dil eğitiminin tarihsel gelişimi ve dil eğitimini etkileyen temel öğrenme kuramları ve dilbilim akımları Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramları | ||
2 | Dilbilgisi - Çeviri Yöntemi | ||
3 | İşitsel Dilsel Method | ||
4 | -Sessiz Yöntem -Telkin yöntemi | ||
5 | Topluluk odaklı dil öğrenimi Bütüncül fiziksel tepki yöntemi | ||
6 | İletişimsel yaklaşım | ||
7 | İçerik odaklı öğretim - İOÖ | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Görev temelli dil öğretimi | ||
10 | Tüm dil öğrenimi & Katılımcı yaklaşım | ||
11 | Öğrenme stratejisi eğitimi | ||
12 | İşbirlikçi öğrenme | ||
13 | Çoklu zekâ kuramı | ||
14 | Dil öğretimi ve öğreniminde teknoloji kullanımı | ||
15 | Seçilen bazı yöntemlerin gösterimi ve mikroöğretim | ||
16 | Final sınavı |
1.Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press. 2.Richards, J. C. & Rodgers, S. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. 3.Seçili makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 3 | 3 | 9 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Gösterme | 5 | 3 | 15 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |