GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ201AZ İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Ders 2 3 3,00

Lisans


İngilizce


İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; dil öğretiminin tarihsel gelişmeleri; İngilizce öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlar; Dilbilgisi Çeviri, Doğrudan Anlatım, Dinle-Konuş (Audio-Lingual) Yöntemler, Sessiz Yöntem (The Silent Way), Desuggestopedia, Community Language Learning, Total Physical Response, İletişimsel Yaklaşım, Çoklu Zeka Kuramı, İşbirlikçi Öğrenme ve Diğer (Content Based Instruction, Task-Based Instruction, Learning Strategy Training) temel yaklaşım, yöntem ve tekniklerin incelenerek, özelliklerinin ve kullanımlarının anlaşılması ve sınıf içi gösterimlerle uygulamalarının kazandırılması


Bölüm öğretim üyeleri


1 19. Yüzyıldan günümüze kadar yer alan temel dil eğitim akımlarını belirleyip tanımlayacak Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarını ayırt edebilecek
2 Dilbilgisi Çeviri, Doğrudan Anlatım, Dinle-Konuş (Audio-Lingual) Yöntemler, Sessiz Yöntem (The Silent Way), Desuggestopedia, Community Language Learning, Total Physical Response, İletişimsel Yaklaşım, Çoklu Zeka Kuramı, İşbirlikçi Öğrenme ve Diğer (Content-Based Instruction, Task-Based Instruction, Learning Strategy Training) yöntemlerinin belirleyip tanımlayabilecek
3 Yöntemlerde yer alan teknikleri ayırt edecek Yöntemin ilkelerine bağlı bir tekniğin kullanımını gösterebilecek

Birinci Öğretim


yok


yok


İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, dil eğitiminin tarihsel gelişimi ve dil eğitimini etkileyen temel öğrenme kuramları ve dilbilim akımları Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramları
2 Dilbilgisi - Çeviri Yöntemi
3 İşitsel Dilsel Method
4 -Sessiz Yöntem -Telkin yöntemi
5 Topluluk odaklı dil öğrenimi Bütüncül fiziksel tepki yöntemi
6 İletişimsel yaklaşım
7 İçerik odaklı öğretim - İOÖ
8 Ara sınav
9 Görev temelli dil öğretimi
10 Tüm dil öğrenimi & Katılımcı yaklaşım
11 Öğrenme stratejisi eğitimi
12 İşbirlikçi öğrenme
13 Çoklu zekâ kuramı
14 Dil öğretimi ve öğreniminde teknoloji kullanımı
15 Seçilen bazı yöntemlerin gösterimi ve mikroöğretim
16 Final sınavı

1.Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press. 2.Richards, J. C. & Rodgers, S. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. 3.Seçili makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 2 16
Tartışma 3 3 9
Takım/Grup Çalışması 3 3 9
Gösterme 5 3 15
Beyin Fırtınası 3 3 9
Okuma 5 3 15
Ev Ödevi 3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 79

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek