Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ201AZ | İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler, dil öğretiminin tarihsel gelişmeleri, İngilizce öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlar, • Dilbilgisi Çeviri Yöntemi (Grammar Translation Method), • Düzvarım Yöntemi (Direct Method), • Dil İşitim Yöntemi (The Audio-Lingual Method), • Sessiz Yöntemi (The Silent Way), • Sitressiz Yöntemi (Desuggestopedia), • Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response Method), • Okuma ve Hikaye Anlatıcılığı yoluyla Beceriklilik Öğretim Yöntemi (Teaching Proficiency through Reading and Storytelling), • Topluluk Danışmalı Dil Öğrenimi (Community Language Learning), • İletişimsel Dil Öğretimi (Communicative Language Teaching), • İçerik Temelli Öğretim (Content-Based Instruction), • Görev Temelli Öğretim (Task-Based Language Teaching), • İşbirliğine Dayalı Öğrenme (Cooperative Learning), • Avrupa Dilleri Ortak Çerçive Programmı (Common European Framework of Reference for Language and the European Language Portfolio) temel yaklaşım, yöntem ve tekniklerin incelenerek, özelliklerinin ve kullanımlarının anlaşılması ve sınıf içi gösterimlerle uygulamalarının kazandırılması.
Dr. Öğr. Üyesi Ferzan ATAY
1 | İngilizce öğretiminde kullanılan temel yaklaşım, yöntem ve teknikleri tanımlar ve açıklar. |
2 | İngilizce öğretiminde tarihsel süreçte gelişen yöntemlerin özelliklerini karşılaştırır ve sınıf içi uygulamalarına dair yorum yapar. |
3 | İletişimsel Dil Öğretimi, Görev Temelli Öğretim ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme gibi çağdaş dil öğretim yaklaşımlarını analiz eder ve sınıf içi uygulamalarını değerlendirir. |
4 | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı ve Dil Portföyü gibi uluslararası standartların İngilizce öğretiminde nasıl kullanılacağını açıklar ve bu bağlamda öneriler geliştirir. |
5 | İngilizce öğretiminde sosyal, kültürel ve ekonomik faktörlerin etkisini tartışır ve bu faktörlere uygun öğretim stratejileri önerir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, İngilizce öğretiminin tarihçesi, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları, İngilizce öğretiminde temel beceriler, sınıf-içi uygulama örnekleri, İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri, İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dil eğitiminin tarihsel gelişimi ve dil eğitimini etkileyen temel öğrenme kuramları ve dilbilim akımları Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramları. | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
2 | Dilbilgisi Çeviri Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
3 | Düzvarım Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
4 | Dil İşitim Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
5 | Sessiz Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
6 | Sitressiz Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
7 | Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
8 | Okuma ve Hikaye Anlatıcılığı yoluyla Beceriklilik Öğretim Yöntemi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
9 | Topluluk Danışmalı Dil Öğrenimi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
10 | İletişimsel Dil Öğretimi | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
11 | İçerik Temelli Öğretim | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
12 | Görev Temelli Öğretim | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
13 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme | Ders Anlatımı ve Tartışma | |
14 | Avrupa Dilleri Ortak Çerçive Programmı | Ders Anlatımı ve Tartışma |
1. Çelik, S. (2014). Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education. Vizetek Press. 2. Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press. 3. Richards, J. C. & Rodgers, S. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 2 | 3 | 6 |
Soru-Yanıt | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |