Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ102AZ | OKUMA BECERİLERİ II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
İngilizce
Mikro ve makro düzey okuma becerilerini kazandırmak; odaklı ve amaçlı okuma alışkanlığı kazandırmak.
Bölüm Öğretim Üyesi
1 | Metinleri analitik bakış açısıyla ana fikir, organizasyon, yöntem, kanıt bakımından inceleyebilecektir. |
2 | Metinleri etkin bir şekilde yeniden yazabilecektir. |
3 | Metinlerde sezdirim, metafor, kişileştirme, benzetme gibi örtük anlamları çözümleyebilecektir. |
4 | Sözcüklerin çağrışımsal anlamlarını belirleyebilecektir. |
5 | Metinlerde ortaya çıkabilen manipülatif stratejileri tespit edebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Bağlamsal ipuçları ile sözcüklerin anlamını tahmin edebilme, okuduğunu anlama stratejileri, metinlerin ana fikirlerini, yan fikirleri, dolaylı mesajlarını kavrayabilme. Referans sözcükleri belirleme. Cümle içinde ve cümleler arasındaki yapısal, anlamsal ve söylem bağlantılarını tespit edebilme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği ve materyaline giriş | ||
2 | Okuma stratejileri ve becerileri (Konu hakkında düşünme, ana fikir için okuma, ) | ||
3 | Okuma stratejileri ve becerileri (Ana fikirleri bulma, konuyu kişiselleştirme) | ||
4 | Okuma stratejileri ve becerileri (Ana fikirleri gözden geçirme, sanat ve grafikleri ön izleme) | ||
5 | Okuma stratejileri ve becerileri (Bağlamdan anlam bulma, grafikleri inceleme) | ||
6 | Okuma stratejileri ve becerileri (Tarama, okuma hızını artırma) | ||
7 | Revizyon ve okuma becerisi değerlendirmesi | ||
8 | Okuma stratejileri ve becerileri (Göz atma, ayrıntılar için okuma, veri toplama) | ||
9 | Okuma stratejileri ve becerileri (Tahmin etme, okuma hızını artırma, anlama) | ||
10 | Okuma stratejileri ve becerileri (Tahmin etme, eleştirel düşünme ve ana fikirleri bulma) | ||
11 | Okuma stratejileri ve becerileri (Uygulamanın ana hatlarını çizme, vurgulama, temel kavramları keşfetme) | ||
12 | Okuma stratejileri ve becerileri (Bağlamdan anlam bulma, tarama ve özetleme) | ||
13 | Okuma stratejileri ve becerileri (Tahmin etme, gözden geçirme ve ana fikirleri bulma) | ||
14 | Okuma stratejileri ve becerileri (Bağlamdan anlam bulma, tarama ve özetleme) |
1. More to Read II, METU Publishing 2. Electronic materials
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 21 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |