GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ102AZ OKUMA BECERİLERİ II Ders 1 2 2,00

Lisans


İngilizce


Mikro ve makro düzey okuma becerilerini kazandırmak; odaklı ve amaçlı okuma alışkanlığı kazandırmak.


Bölüm Öğretim Üyesi


1 Metinleri analitik bakış açısıyla ana fikir, organizasyon, yöntem, kanıt bakımından inceleyebilecektir.
2 Metinleri etkin bir şekilde yeniden yazabilecektir.
3 Metinlerde sezdirim, metafor, kişileştirme, benzetme gibi örtük anlamları çözümleyebilecektir.
4 Sözcüklerin çağrışımsal anlamlarını belirleyebilecektir.
5 Metinlerde ortaya çıkabilen manipülatif stratejileri tespit edebilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


-


Bağlamsal ipuçları ile sözcüklerin anlamını tahmin edebilme, okuduğunu anlama stratejileri, metinlerin ana fikirlerini, yan fikirleri, dolaylı mesajlarını kavrayabilme. Referans sözcükleri belirleme. Cümle içinde ve cümleler arasındaki yapısal, anlamsal ve söylem bağlantılarını tespit edebilme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve materyaline giriş
2 Okuma stratejileri ve becerileri (Konu hakkında düşünme, ana fikir için okuma, )
3 Okuma stratejileri ve becerileri (Ana fikirleri bulma, konuyu kişiselleştirme)
4 Okuma stratejileri ve becerileri (Ana fikirleri gözden geçirme, sanat ve grafikleri ön izleme)
5 Okuma stratejileri ve becerileri (Bağlamdan anlam bulma, grafikleri inceleme)
6 Okuma stratejileri ve becerileri (Tarama, okuma hızını artırma)
7 Revizyon ve okuma becerisi değerlendirmesi
8 Okuma stratejileri ve becerileri (Göz atma, ayrıntılar için okuma, veri toplama)
9 Okuma stratejileri ve becerileri (Tahmin etme, okuma hızını artırma, anlama)
10 Okuma stratejileri ve becerileri (Tahmin etme, eleştirel düşünme ve ana fikirleri bulma)
11 Okuma stratejileri ve becerileri (Uygulamanın ana hatlarını çizme, vurgulama, temel kavramları keşfetme)
12 Okuma stratejileri ve becerileri (Bağlamdan anlam bulma, tarama ve özetleme)
13 Okuma stratejileri ve becerileri (Tahmin etme, gözden geçirme ve ana fikirleri bulma)
14 Okuma stratejileri ve becerileri (Bağlamdan anlam bulma, tarama ve özetleme)

1. More to Read II, METU Publishing 2. Electronic materials



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 21
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 3 4 4 3 3 3 3 3 2 4 4
ÖÇ 2 5 3 2 3 4 3 3 3 3 3 2 4 4
ÖÇ 3 4 5 2 5 2 3 3 3 3 3 2 4 4
ÖÇ 4 4 5 2 5 2 3 3 3 3 3 2 4 4
ÖÇ 5 4 3 2 5 2 3 3 3 3 3 2 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek