Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDÖ105AZ | DİNLEME VE SESLETİM I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Lisans
İngilizce
Öğrenci bu dersin sonunda, hedef dildeki ünlü ve ünsüz harflerin doğru ve düzgün bir şekilde çıkması için gerekli olan organların işlevlerini ve bu seslerin sesletimini öğrenerek hedef dilde etkin dinleme ve doğru bir sesletim becerisi kazanır.
Dr. Öğr. Üyesi Ayça Aslan
1 | Öğrenciler, seslerin artikülasyonunda çalışan vücut organlarını tanır ve öğrenir. |
2 | Öğrenciler, sesletim ilkelerini öğrenir. |
3 | Öğrenciler, hedef dildeki ünlü ve ünsüz harflerin sesletimini öğrenir. |
4 | Öğrenciler, hedef dilde bulunan sesletimi zor olan harfleri tanır. |
5 | Öğrenciler, çeşitli ses olaylarını tanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri anlatım, tartışma ve soru-cevapları içermektedir.
Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlemesi yapılır; ayrıca ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı kapsanır; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri ve sesbilimsel çevriyazım çalışmaları yapılır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dinleme ve telaffuza giriş: Genel bakış | Konu anlatımı, tartışma | yok |
2 | Aksanlar ve çevrimiçi kaynaklar | Konu anlatımı, tartışma | yok |
3 | IPA: Sesli harfler | Konu anlatımı, tartışma | yok |
4 | IPA: Sessiz harfler | Konu anlatımı, tartışma | yok |
5 | Telaffuz: Yavaş ve Hızlı Konuşma | Konu anlatımı, tartışma | yok |
6 | Ünsüz Kümeleri | Konu anlatımı, tartışma | yok |
7 | IPA Okuma I | Konu anlatımı, tartışma | yok |
8 | Kelime ve İfadelerde Vurgu | Konu anlatımı, tartışma | yok |
9 | Vurgulu ve Vurgulu Olmayan Heceler | Konu anlatımı, tartışma | yok |
10 | Foreign words and "Native Speakers" | Konu anlatımı, tartışma | yok |
11 | IPA Okuma II | Konu anlatımı, tartışma | yok |
12 | IPA Transkripsiyonu, Transliterasyon | Konu anlatımı, tartışma | yok |
13 | Dinleme odağı: Bölgesel Aksanlar | Konu anlatımı, tartışma | yok |
14 | Dinleme odağı: Bölgesel Aksanlar (+ dönem tekrarı) | Konu anlatımı, tartışma | yok |
Hancock, M. (2005). English pronunciation in use: Self-study and classroom use. Cambridge University Press. Hewings, M. (2007). Eglish pronunciation in use advanced shelf-study and classroom use. Cambridge University Press. O'Connor, J. D. (1980). Better English Pronunciation. Cambridge university press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 42 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |