GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İDÖ105AZ DİNLEME VE SESLETİM I Ders 1 1 2,00

Lisans


İngilizce


Öğrenci bu dersin sonunda, hedef dildeki ünlü ve ünsüz harflerin doğru ve düzgün bir şekilde çıkması için gerekli olan organların işlevlerini ve bu seslerin sesletimini öğrenerek hedef dilde etkin dinleme ve doğru bir sesletim becerisi kazanır.


Dr. Öğr. Üyesi Ayça Aslan


1 Öğrenciler, seslerin artikülasyonunda çalışan vücut organlarını tanır ve öğrenir.
2 Öğrenciler, sesletim ilkelerini öğrenir.
3 Öğrenciler, hedef dildeki ünlü ve ünsüz harflerin sesletimini öğrenir.
4 Öğrenciler, hedef dilde bulunan sesletimi zor olan harfleri tanır.
5 Öğrenciler, çeşitli ses olaylarını tanır.

Birinci Öğretim


Yok


Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri anlatım, tartışma ve soru-cevapları içermektedir.


Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyallerinin ve konuşma öbeklerinin çözümlemesi yapılır; ayrıca ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı kapsanır; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri ve sesbilimsel çevriyazım çalışmaları yapılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dinleme ve telaffuza giriş: Genel bakış Konu anlatımı, tartışma yok
2 Aksanlar ve çevrimiçi kaynaklar Konu anlatımı, tartışma yok
3 IPA: Sesli harfler Konu anlatımı, tartışma yok
4 IPA: Sessiz harfler Konu anlatımı, tartışma yok
5 Telaffuz: Yavaş ve Hızlı Konuşma Konu anlatımı, tartışma yok
6 Ünsüz Kümeleri Konu anlatımı, tartışma yok
7 IPA Okuma I Konu anlatımı, tartışma yok
8 Kelime ve İfadelerde Vurgu Konu anlatımı, tartışma yok
9 Vurgulu ve Vurgulu Olmayan Heceler Konu anlatımı, tartışma yok
10 Foreign words and "Native Speakers" Konu anlatımı, tartışma yok
11 IPA Okuma II Konu anlatımı, tartışma yok
12 IPA Transkripsiyonu, Transliterasyon Konu anlatımı, tartışma yok
13 Dinleme odağı: Bölgesel Aksanlar Konu anlatımı, tartışma yok
14 Dinleme odağı: Bölgesel Aksanlar (+ dönem tekrarı) Konu anlatımı, tartışma yok

Hancock, M. (2005). English pronunciation in use: Self-study and classroom use. Cambridge University Press. Hewings, M. (2007). Eglish pronunciation in use advanced shelf-study and classroom use. Cambridge University Press. O'Connor, J. D. (1980). Better English Pronunciation. Cambridge university press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 42

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 1 2 3 2 2 5 4 5 4 4 3
ÖÇ 2 5 3 1 2 3 2 2 5 4 5 4 4 4
ÖÇ 3 5 3 1 2 3 2 2 4 4 5 4 4 3
ÖÇ 4 5 3 1 2 3 2 2 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 5 5 3 1 2 3 2 2 4 4 5 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek