Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK011S | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilere internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı odaklı medya okuryazarlığı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Bölüm öğretim üyeleri.
1 | İnternet ve sosyal medyanın nasıl bilinçli kullanılacağını anlar |
2 | Algı yönetimini anlar |
3 | Medya ve internete yönelik hukuki hakları ve sorumlulukları bilir |
4 | Medyanın kültür üzerindeki etkilerini analiz eder |
5 | Bu ders ile günlük yaşamını ilişkilendirir. |
6 | Bilgi okuryazarlığı kavramını bilir |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Okuryazarlık kavramı | ||
2 | Bilgi okuryazarlığı Okuryazarlık türleri | ||
3 | İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | ||
4 | Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | ||
5 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Haber yayma gücü | ||
6 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Medya ve algı yönetimi | ||
7 | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | ||
8 | Revizyon | ||
9 | Medyada dil kullanımı | ||
10 | Medyada dil kullanımı | ||
11 | Haberlerin değeri ve nitelik analizi | ||
12 | Popüler kültür | ||
13 | Medyada kadın ve erkek rolleri | ||
14 | Tüketim kültürü ve reklamlar Medyada stereotipleştirme |
Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu. 2016. Medya Okuryazarlığı. Pales Yayınları. Mutlu Binark. 2007. Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kalkedon
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 |