GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK007S İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının insan hakları, demokrasi ve vatandaşlığa ilişkin temel bilgilere sahip olmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Nazike Karagözoğlu


1 İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar.
2 Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar
3 İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar.
4 Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar.
5 Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnsan Hakları ve Demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık, haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler (insan hakları evrensel bildirgesi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, çocuk hakları sözleşmesi vb.); insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin ve sürecin tanıtılması, insan hakları ile ilgili temel kavramlar
2 İnsan haklarının sınıflandırılması ve insan haklarının özellikleri
3 İnsan hakları düşüncesinin felsefi temelleri
4 İnsan haklarının tarihsel gelişimi, Toplumsal Sözleşme Kuramı ve insan hakları üzerine etkisi
5 Türklerde insan hakları ve demokrasinin gelişimi
6 Demokrasinin ortaya çıkışı ve gelişimi, demokrasi yaklaşımları
7 Demokrasinin ortaya çıkışı ve gelişimi, demokrasi yaklaşımları
8 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler
9 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri
10 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri
11 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar
12 İnsan hakları ve demokrasi eğitimi ile ilgili temel sorunlar
13 Okulda ve ailede demokrasi
14 MEB öğretim programlarında insan hakları ve demokrasi eğitimi
15 Genel değerlendirme

1. Jean-Jacques Rousseau. (2016). Toplum Sözleşmesi. 2. Yavuz, N., Duman, T., Karakaya, N. (2016). İnsan Hakları ve Demokrasi: Vatandaşlık Bilgisi. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 3. Zihni Merey (Editör), Vatandaşlık Bilgisi, Pegem Akademi, Ankara 4. Refik Turan (Editör), Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara 5. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 79

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek