Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB013S | MİKRO ÖĞRETİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Bu ders; öğretmen adaylarının, etkili öğretim ve öğrenmeyi sağlayacak sınıf ortamları oluşturma, mesleki yeterlilik, tutum ve rol ve davranışlarını geliştirmelerini sağlama, mikro öğretim kapsamında ders planı hazırlama, uygulama ve hem öğretimin hem de dersin değerlendirilmesi ile hazırlanan etkinlik ve öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesi yönelik bilgi ve becerileri edinmelerini amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK
1 | Etkili öğretim ve öğrenmeyle ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
2 | Etkili öğretmenin özelliklerini açıklayabilir. |
3 | Etkili ders planı hazırlayabilir. |
4 | Hazırladığı ders planını uygulayabilir. |
5 | Yürüttüğü öğretim faaliyetlerini değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
-
-
• Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; • Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; • Ders planı hazırlama; • Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; • Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; • Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; • Ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; • Kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; • Hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | ||
2 | • Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; • Ders planı hazırlama; | ||
3 | Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; | ||
4 | Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; Planlama, Etkinlik Planı hazırlama | ||
5 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
6 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
7 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
8 | Etkili Öğretmenlik | ||
9 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
10 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
11 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
12 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
13 | Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları | ||
14 | Genel değerlendirme |
Demirel (2015) Öğretmen sanatı-Bölüm 1- Öğretim etkinliklerini planlama Çakır (2000). Öğretmen yetiştirmede teoriyi pratiğe bağlayan mikroöğretimin Türkiye'deki üç üniversitede durumu. s. 62-64. https://dergipark.org.tr/download/article-file/88003 Çoban, A. (2015).ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MİKRO-ÖĞRETİM VE FARKLI YAKLAŞIMLAR https://dergipark.org.tr/download/article-file/70653 Saylan (2015)Eğitim bilimine giriş. Eğitim sistemine öğretmenin rolü. Sayfa: 249-269 Celep (2007) Eğitim bilimine giriş. Meslek olarak öğretmenlik. Sayfa 45-73 Dersin sorumlusu tarafından belirlenen diğer okumalar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Rapor | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Beyin Fırtınası | 15 | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 2 | 5 | 10 |
Ev Ödevi | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |