GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB013S MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Bu ders; öğretmen adaylarının, etkili öğretim ve öğrenmeyi sağlayacak sınıf ortamları oluşturma, mesleki yeterlilik, tutum ve rol ve davranışlarını geliştirmelerini sağlama, mikro öğretim kapsamında ders planı hazırlama, uygulama ve hem öğretimin hem de dersin değerlendirilmesi ile hazırlanan etkinlik ve öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesi yönelik bilgi ve becerileri edinmelerini amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK


1 Etkili öğretim ve öğrenmeyle ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2 Etkili öğretmenin özelliklerini açıklayabilir.
3 Etkili ders planı hazırlayabilir.
4 Hazırladığı ders planını uygulayabilir.
5 Yürüttüğü öğretim faaliyetlerini değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


-


-


• Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; • Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; • Ders planı hazırlama; • Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; • Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; • Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; • Ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; • Kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; • Hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 • Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; • Ders planı hazırlama;
3 Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları;
4 Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; Planlama, Etkinlik Planı hazırlama
5 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
6 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
7 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
8 Etkili Öğretmenlik
9 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
10 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
11 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
12 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
13 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
14 Genel değerlendirme

Demirel (2015) Öğretmen sanatı-Bölüm 1- Öğretim etkinliklerini planlama Çakır (2000). Öğretmen yetiştirmede teoriyi pratiğe bağlayan mikroöğretimin Türkiye'deki üç üniversitede durumu. s. 62-64. https://dergipark.org.tr/download/article-file/88003 Çoban, A. (2015).ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MİKRO-ÖĞRETİM VE FARKLI YAKLAŞIMLAR https://dergipark.org.tr/download/article-file/70653 Saylan (2015)Eğitim bilimine giriş. Eğitim sistemine öğretmenin rolü. Sayfa: 249-269 Celep (2007) Eğitim bilimine giriş. Meslek olarak öğretmenlik. Sayfa 45-73 Dersin sorumlusu tarafından belirlenen diğer okumalar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Derse Katılım 1 10
Uygulama/Pratik 1 30
Takım/Grup Çalışması 1 20
Rapor Hazırlama 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 20
Rapor 1 20
Rapor Hazırlama 1 30
Proje Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 2 6 12
Beyin Fırtınası 15 1 15
Rapor Hazırlama 2 8 16
Rol Oynama / Dramatize Etme 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 1 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Performans 2 5 10
Ev Ödevi 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek