Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB011S | KAPSAYICI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi, değeri ve tutumu kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Ayça ASLAN
1 | Kapsayıcı eğitimi tanımlar. |
2 | Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar. |
3 | Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar. |
4 | Kapsayıcı eğitim bağlamında eğitimle ilgili yaşanan sorunları tartışır. |
5 | Kapsayıcı eğitim etkinlikleri tasarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi | Sunuş Yoluyla Öğretim | |
2 | Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat | Sunuş Yoluyla Öğretim | |
3 | Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar | Sunuş Yoluyla Öğretim | |
4 | Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri | Sunuş Yoluyla Öğretim | |
5 | Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri | Gösterip Yaptırma Yöntemi | |
6 | Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler | Tartışma Yöntemi | |
7 | Kapsayıcı okul ve sınıf | ||
8 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: İyi örnekler | Örnek Olay İncelemesi | |
9 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek | Sunuş Yoluyla Öğretim | |
10 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek | ||
11 | Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi | Sunuş Yoluyla Öğretim | |
12 | Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları | ||
13 | Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları | Proje Tabanlı Öğrenme | |
14 | Kapsayıcı Eğitim ile İlgili yapılmış Güncel çalışmaların incelenmesi | Literatür Araştırması |
Causton, J., & Tracy-Bronson, C. P. (2015). The educator's handbook for inclusive school practices. Eredics, N. (2018). Inclusion in action: Practical strategies to modify your curriculum. Graham, L. J. (2023). Inclusive education for the 21st century: Theory, policy and practice.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Okuma | 3 | 5 | 15 |
Rapor | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |