GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB008S EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Öğrencilerin program geliştirme sürecini tanımaları, program geliştirme ile ilgili bilgi, beceri kazanmaları.


Doç. Dr. Dilşat Peker Ünal


1 Program geliştirmenin temel kavramlarını ve kuramsal temellerini bilir.
2 Program geliştirme sürecinin basamaklarını uygular.
3 Program değerlendirme bulgularını program geliştirme ile ilişkilendirir.
4 Program geliştirmeyi etkileyen güncel gelişmeleri bilir.
5 Program geliştirme konusundaki bilgi ve becerilerini eğitim öğretim sürecinde kullanır.

Birinci Öğretim


Öğretim İlke ve Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme


Yok


Program geliştirme sürecinin temel kavramları, kuramsal temelleri, felsefe-program geliştirme ilişkisi, program geliştirmede ihtiyaç belirleme, çalışma planı oluşturma, kullanılacak tasarımlar ve modeller, amaç-içerik-eğitim durumu ve değerlendirme ögelerinin oluşturulması, programın denenmesi, değerlendirilmesi, değerlendirme sonuçlarına göre programın geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, eğitim/öğretim/ders programı, resmi/işlevsel/extra/örtük program, program geliştirme/deneme/değerlendirme)
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Program geliştirmede tasarım ve modeller
4 Program geliştirme çalışma grupları
5 Program geliştirmede ihtiyaç analizi
6 Program geliştirmede ihtiyaç analizi
7 Hedef belirleme
8 Hedef belirleme
9 İçeriğin düzenlenmesi
10 Öğrenme yaşantıları düzenleme
11 Değerlendirme ögesini oluşturma
12 Programın denenmesi
13 Programın değerlendirilmesi
14 Öğretim programı örneklerinin incelenmesi

Varış, F. (1997). Eğitimde Program Geliştirme Teoriler-Teknikler. Ankara. Alkım Yayınları Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara. Anı Yayıncılık. Kısakürek, M.A. (1983). Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. C . 16 , Sayı: 1.s.217-244 . Erden, M. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Meteksan A.Ş. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Pegem A Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Tartışma 1 10
Soru-Yanıt 1 10
Gözlem 1 5
Rapor Hazırlama 1 25
Makale Kritik Etme 1 5
Bireysel Çalışma 10 45
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 10 20
Final Sınavı 1 10 10
Gözlem 1 5 5
Örnek Vaka İncelemesi 1 5 5
Rapor Hazırlama 1 50 50
Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 5 5 5 5 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 5 5 5 5 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 5 5 5 5 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 5 3 3 3 5 5 5 5 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 5 5 5 5 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek