Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB004S | EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir.
Bölüm öğretim üyesi
1 | Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar |
2 | Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar. |
3 | Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar. |
4 | Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar. |
5 | Öğrenci, kültürel farklılıklar ve eğitim ilişkisini kavrar. |
6 | Öğrenci, toplumsal farklılıklar ve kültür ve eğitim ilişkisini kavrar. |
7 | Öğrenci, kültürün eğitim boyutunda ne tür farklılaşmalar oluşturacağını açıklar. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür vd.; eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Antropolojisine giriş | ||
2 | Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar | ||
3 | Eğitim üzerine düşünmek | ||
4 | Eğitimi nasıl anlayabiliriz? "Geliştirme" ya da "tahakküm" | ||
5 | Eğitim antropolojisinde araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar | ||
6 | Sınıf, kültür ve eğitim | ||
7 | Eğitim ve sınıf ayrım | ||
8 | Eğitim ve sınıf ayrım | ||
9 | Eğitim ve sınıf ayrım | ||
10 | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I | ||
11 | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I | ||
12 | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II | ||
13 | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri III | ||
14 | Revizyon |
A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing. Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press. Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık. Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books. Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Gözlem | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor | 1 | 15 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 5 | 4 | 20 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |